Honda’nın premium üreticisinden asfalta çıkış öncesi son prova: 2019 Acura RDX Prototype [Video]
Detroit’te sahne alan 2019 Acura RDX Prototype, üretime hazır haline oldukça yakın parçalarıyla potansiyel alıcılarını memnun edecek.
Toyota-Lexus örneğinde olduğu gibi Honda‘nın premium sınıfta otomobiller üreten markası olan Acura, Uzak Doğu pazarının yanı sıra ağırlıklı olarak Amerika pazarında kullanıcılarla buluşuyor. Asfaltta olduğu gibi Detroit Otomobil Fuarı’nda da rakipleriyle karşı karşıya gelen markanınyakın dönemde sızıntıları ortaya çıkan yeni mücevheri sahnedeki yerini aldı. Seri üretim formuna yakınlığıyla dikkat çeken ve bu yüzden konsept yerine prototip olarak nitelendirildiğini gördüğümüz 2019 Acura RDX Prototype, tasarımıyla pek çok kişinin ilgisini çekme konusunda iddialı. Akıllarımıza ufak da olsa Mazda CX-5’i getiren bir genel duruşa sahip olan 2019 RDX’in kokpitinde ise markaya özgü parçalar gözlerden kaçmıyor.
Tasarım – Donanım
Yerini alacağı jenerasyona oranla önemli tasarım geliştirmeleri aldığını gördüğümüz 2019 model yıllı RDX’in ön bölümüne kaput, ızgara ve LED ışıklandırma grubu güncellemenin ardından baktıkça bakasımızı getiren çok keyifli bir birlikteliğe sahip. Arka bölümde ise tavana entegre edilmiş spoiler, tampon ve egzoz çıkışları yeni jenerasyonda en büyük dış tasarım farkını yaratan parçalar. Genel olarak bakıldığında aracın modernize edilip çok daha tatminkar bir görünüme kavuşturulduğunu söylemek çok da yanlış olmaz ki bu değişim kokpit bölümünde de başarılı bir şekilde devam ettiriliyor.
İçeriye girdiğimizde bizleri çok fazla dijital olmayan bir kokpit karşılıyor. Burada da bazı yönleriyle Mazda CX-5 ile benzerlikleri bulunan RDX’te alüminyum ve ahşap parçalar kalite algısını ciddi şekilde yukarı çekiyor. Acura’nın yaptığı açıklamaya göre 2019 RDX’te kullanılan elektronik koltuklar, bu zamana kadar kullanılanlar arasında en iyisi olacak. Donanım kısmında; 10,2 inç’lik multimedya ekran, 710 watt’lık ELS Studio 3D ses sistemi, panoramik cam tavan, çift bölge klima, yokuş kalkış desteği, 360 derece kamera, ön-arka park sensörü, kör nokta uyarı ve arka bölge trafik asistanı gibi parçalar günümüz gerekliliklerini karşılan parçalara yer veriliyor. Tabi ki tüm detayları seri üretim versiyonda daha net bir şekilde alacağımızı da hatırlatmakta fayda var.
Altyapı – Motor
2019 Acura RDX ile ilgili motor ve altyapı kısmından da ufak çaplı bilgiler mevcut. Honda mühendislerinin yeni jenerasyon için artırılmış aks mesafesi üzerine yeni bir platform geliştirdiği söylenirken, aks mesafesinde artışın 5 santimetre civarında olduğunun bilgisi veriliyor. Aracın motor kısmında ise 3,5 litre V6’nın yanı sıra Türkiye pazarında bile alıcı bulabilecek olan 2.0 litrelik VTEC turbo dört silindir makine var. Tork oranı yüzde 40 gibi ciddi bir oranda artırıldığı söylenen bu motor 10 ileri otomatik şanzımanla kombin edilecek.
Artırılan tork ve güç değerinin yere en iyi şekilde aktarılabilmesi için ise Honda tarafından geliştirilen dört tekerlekten çekiş sistemi artık tork iletim teknolojisini kullanacak. Bu da tekerlere olan güç dağılımında sürekli bir kontrol ve daha iyi bir sürüş ve arazi deneyimi anlamına geliyor. Aracın standartta önden çekişli bir altyapıya sahip olduğunu da belirtmekte fayda var. Önümüzdeki iki ay içerisinde üretime hazır haliyle karşımıza çıkmasını beklediğimiz 2019 Acura RDX’in yaz aylarından itibaren satışa sunulması planlanıyor.