Performansın adı dört kapı ile yeniden yorumlandı: Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe [Video]
Bu yıl içerisinde sokaklarda görmeye başlayacağımız Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe, üç farklı versiyon ile satın alınabilecek.
Mercedes’in geçtiğimiz yıl içerisinde dillenmeye başlayan dört kapılı performans coupe projesi, belki de uzun süredir yöneltilen eleştirilere cevap niteliğindeydi. Kamuflajlı olarak sokaklarda boy göstermeye başlamasıyla birlikte AMG imzasını taşıyan bu canavar konusunda artık geri dönüşü olmayan bir yola girildiğini gördük. Bugün ise tüm bu AR-GE sürecinin meyvesi somut bir şekilde karşımızda duruyor ve biz ona Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe şeklinde sesleneceğiz. Ailenin yeni üyesi olarak GT 53 4MATIC+, GT 63 4MATIC+ ve GT 63 S 4MATIC+ olmak üzere üç farklı versiyonla satışa sunulacak olan araç en büyük rakibi Porsche Panamera’nın karşısına iddialı özelliklerle çıkıyor.
Teknik veriler
Modellerin donanımsal detaylarının öncesinde en önemli parça olan performans değerlerini vakit kaybetmeden sizlerle paylaşalım. Ailenin en üst noktasında GT 63 S 4MATIC+ versiyonuna yer veren Mercedes-AMG, burada biturbo destekli 4.0 litrelik V8 makineyi kaputun altına yerleştiriyor. Toplamda 630 beygir güç ve 900 Nm tork üreten bu motor dört tekerlekten çekişli altyapıyla birlikte aracı 3,2 saniyede 0’dan 100’e çıkartırken maksimumda 315 km/s‘lik seviyelere taşıyor. Ortanca kardeş olan GT 63 4MATIC+‘da ise aynı motor 576 beygir güç ve 800 Nm torkluk değerler sunuyor. 0’dan 100’e 3,4 saniyede çıkan modelin erişebildiği maksimum sürat ise 310 km/s olarak paylaşılıyor. Her iki motorda da silindir kapatma teknolojisinin sunulaması da tüketim bazında olumlu sonuçlar doğuran temel özelliklerden birisi.
“Herkes gider mersine biz gideriz tersine” sözünden yola çıkarak en üst noktasından detaylarını vermeye başladığımız Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe ailesinin giriş seviyesinde ise hibrit teknolojisiyle donatılmış GT 53 4MATIC+ var. Turbo beslemeye sahip 3.0 litre sıralı altı silindir makinenin kullanıldığı bu motor 435 beygir güç 520 Nm tork üretiyor. 0’dan 100’e 4,5 saniyede çıkabildiği söylenen versiyon 9 ileri otomatik şanzımanıyla maksimumda 285 km/s‘lik hızlara erişebiliyor. Teknik kısımda altı çizilmesi gereken bir diğer önemli şey, Drift moduyla birlikte arka tekerlekten manevra kabiliyetinin V8 motorlu versiyonlarda standart olarak sunuluyor olması.
Donanım
Dış tasarım itibarıyla Mercedes’in A-Serisi ve CLS ile güncellediği detaylardan nasibi alan Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe’nin fark yaratan noktası kapılarını açıp içerisine girdiğimizde karşımıza çıkıyor. Burada üç farklı temaya bürünebilen 12,3 inç‘lik devasa iki ekranla gelen modeller, Mercedes modellerinde ilk kez kullanılan renkli ekranlı tuşları barındırıyor. Sınırları yeni bir noktaya çeken Mercedes, hız sabitleme, ESP, egzoz sistemi gibi araç fonksiyonlarını kontrol etmeye yarayan tuşlarda artık ekran kullanıyor. Evet, bizce de fazlasıyla fantastik. her ne kadar bir performans otomobili olsa da 395 litre gibi günlük ihtiyaçları karşılayabilecek bir bagaj hacmi sunan modellerde, koltuklar pasif hale getirildiğinde 1.324 litrelik alan ortaya çıkabiliyor. Avrupa pazarına yaz döneminden itibaren sunulacak olan Mercedes-AMG GT 4-Door Coupe’nin fiyatları da satışlarının başlamasına yakın açıklanacak.