KONE, IBM Watson IoT (Nesnelerin İnterneti) platformunu kullanan, yeni 7/24 Bağlı Hizmetler Programı’nı hayata geçirdi. Bu program şu anlama geliyor: Asansör ve yürüyen merdivenler artık birbirleriyle konuşabiliyor.
KONE, akıllı asansör ve yürüyen merdivenler için IBM Watson IoT platformu ve diğer gelişmiş teknolojileri kullanan 7/24 Bağlı Hizmetler Programı’nı hayata geçirdiğini duyurdu. Bu teknoloji sayesinde asansör ve yürüyen merdivenler bulut platformu üzerinden merkezdeki bilgisayarlara gerçek zamanlı ve anlık rapor veriyor. Merkezdeki bilgisayar da bağlı tüm asansör ve yürüyen merdivenlerin hangi anda ne yaptığını biliyor. Öte yandan asansör ve yürüyen merdivenlerin sistemlerinde meydana gelen en ufak hata ve arızalardan da haberdar olarak takibe alıyor. İlgili bölgedeki teknisyeni o asansöre veya yürüyen merdivene yönlendirerek sorunu çözüyor.
Akıllı asansörde yeni dönem
Sistem, ekipmanların performans, güvenilirlik ve güvenlik özelliklerini geliştirecek şekilde asansör sensörlerinden elde edilen büyük miktarlarda verilerin gerçek zamanlı olarak izlenmesine, analiz edilmesine ve görüntülenmesine imkan tanıyor. Aynı zamanda daha az ekipman arıza süreleri, daha az arıza ve bakım işlemleri ile ilgili detaylı bilgiler sayesinde KONE müşterileri için tamamen yeni bir deneyim anlamına geliyor. Asansör ve yürüyen merdivenleri kullananlar için ise bu, daha az bekleme süreleri ve daha kişiselleştirilmiş deneyimler demek. KONE, önümüzdeki beş yıl boyunca 1 milyondan fazla ilave asansör ve yürüyen merdiveni bulut ortamına bağlamayı hedefliyor.
Siz de asansörlerin kendi aralarındaki konuşmalara kulak misafiri olabilirsiniz. Farklı ülkelerde, farklı
asansörlerin IBM Watson IoT platformu ile canlı ve gerçek zamanlı olarak nasıl “konuştuğunu” keşfetmek için buraya tıklamanız yeterli.
İlginizi çekebilir
Akıllı tahta parçası Mui