Volkswagen’den hibrit sistem entegreli, 2.0 litrelik yeni dizel motor
Sürpriz bir hamle ile motor seçenekleri arasına yarı hibrit bir dizel ünite ekleyen Volkswagen, en kısa sürede bu motoru kullanıma sunmaya başlayacak.
Hayatımızda yaşanan bazı olayların ardından, kişilerin veya bazı kelimelerin asla tekrar bir araya gelmeyeceğini düşünmeye başlarız. Geçtiğimiz yıl içerisinde patlak veren emisyon skandalının ardından tam da bahsetmekte olduğumuz durumda olduğu gibi “Volkswagen” ve “dizel” kelimelerinin bir arada artık çok duyulmayacağını düşünmeye başlamıştık. Nitekim halen maddi boyutları tam olarak atlatılamayan bu olayın ardından kısa süre önce CEO değişikliğine de giden marka, son dönemlerde daha çok elektrikli konseptleri üzerinden geleceğini şekillendirmekle meşguldü. Grup içerisindeki tüm markalarda hibritleşme sürecini başlayan Volkswagen, bu kez dizel kısmında da beklenmedik bir hamle gerçekleştirerek, bizlerebir süre daha dizel motorun verimliliği üzerine odaklanılacağını gösteriyor. Tanıtımı Viyana’da gerçekleştirilen 2.0 litre hacmindeki bu motorun üretimi ve sunulmasına mümkün olan en kısa sürede başlanılacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Başlangıç Audi’de olacak
“EA288 Evo” koduyla tanıtımı gerçekleştirilen bu motor içerisinde, 2018 Audi A8 başta olmak üzere örneklerini artırabileceğimiz diğer modellerde de gördüğümüz başlangıç jeneratör sistemi ve lityum-iyon batarya dahil ediliyor. Lakin bu motorda karşımıza çıkan sistemin 48v yerine 12V olduğunu da altını çizerek belirtelim. Yakıt tüketiminin yanında sürüş konforuna olan olumlu etkisi ve turbo lagını minimuma indirmesiyle bildiğimiz bu sistem karbon salınımında ise kilometrede 10 grama kadar iyileşmeyi beraberinde getiriyor. Tanıtımı sırasında detaylı teknik bilgilerini paylaşılmadığı ünitede yüzde 9 gibi bir iyileşmenin olduğu söyleniyor. Maksimum 201 beygire kadar güç üreteceği söylenen makineyi, Audi’nin ardından kademeli olarak diğer markalarda da göreceğiz.