Uygun fiyatı ve üst modelleri aratmayan teknik özellikleriyle Lotus Exige Sport 410 meraklılarını kışkırtacak
Aileye orta sıralardan giriş yapan Lotus Exige Sport 410, markanın ürün gamında yer alan en mantıklı seçenek olarak üst sıraya yazılabilir.
Karşımıza çıkarttığı son iki modelinde hep ürün gamının en tepe noktasına oynayan Lotus, aslında şu sıralar biraz eleştirilerin odağında. Çoğu telefon markasından bile daha sıklıkla otomobil çıkartılması ve bunlarda ufak değişiklikler yapıp hep “en” sıfatının kullanması, markanın yüzleşmekte olduğu temel eleştiri noktası. Fiyatları gereği de ulaşılması bir nebze daha zor olan bu seçeneklere gelen geri dönüşleri dikkate aldığını düşündüğümüz Lotus yetkilileri bu kez fiyat/performans eğrisinde beğeni kazanacak Exige Sport 410‘u karşımıza çıkartıyor. Güç ve tork değerleriyle esinlenildiği Cup 430‘dan çok az bir farkla aşağıda konumlanan modelin performans değerliyse kesinlikle büyüklerini aratmayacak nitelikte.
Teknik özellikler
Motor bölümünde ailenin diğer tüm modellerinde gördüğümüz süperşarj destekli 3,5 litrelik V6 makinenin kullanıldığı Lotus Exige Sport 410, adından da anlaşılabileceği üzere 410 beygirlik güçle geliyor. Bunun yanında 420 Nm torka sahip olan model altı ileri manuel şanzımanla satın alınabilecek. Tüm bu kombinasyonlar bir araya geldiğinde 0’dan 100’e hızlanmasını 3,3 saniyede tamamlayabildiğini gördüğümüz aracın maksimum hız limiti ise 290 km/s olarak aktarılıyor. En yakın örneklerden birini vermek gerekirse, geçtiğimiz ay tanıtılan Exige 430 Type 25 ile maksimum hız ve ivmelenme konusunda değerlerin birebir aynı olduğunu görebiliyoruz. Toplamda sadece 1.054 kilogram olan Sport 410’un bu başarılı değerlerini tamamlayan nokta ise kardeşlerinden neredeyse 25.000 sterlin daha ucuz olması. Bu da onu akla gelen ilk seçenek haline getirmek konusunda fazlasıyla yeterli bir sebep. Fiyat konusu gelmişken modelin İngiltere’de 85.600 sterline satılacağını da belirtmenin de zamanı geldi. Bu rakamın Type 25’te 110.000 sterlin, Cup 430’da ise 127.500 sterlin olduğunu altını çizerek söylemekte fayda var.
Donanım
Bu kadar teknik özelliğin ardından biraz da donanım kısmına geçelim diyenleri de fazla bekletme niyetimiz yok. Altı silindirli motora sahip örnekleri arasında bu zamana kadar üretilmiş en hafif model ünvanını da beraberinde giren Sport 410’da, anti-roll bar, ayarlanabilir süspansiyon, şanzıman kutusu gibi önemli parçaların birebir üst modellerden alındığını görüyoruz. Standart versiyondan 10 kilogram daha hafif olan egzoz sistemi ve roll cage gibi parçalarsa opsiyonel olarak satın alınabilen parçalar arasında öne çıkıyor. Aracın standart donanımları arasında ise; karbon fiber ön lip-marşpiyel-arka kanat seti, alüminyum difüzör, önde 17 arkada 18 inç olmak üzere hafif alaşım jant seti, dört pistonlu fren kaliperleri, alcantara-karbon karşımı iç döşeme, iki hoparlörlü ses sistemi ve klima yer almakta. Coupe ve Roadster olmak üzere iki farklı gövde tipiyle alınabilecek olan Lotus Exige Sport 410’un meraklıları için en mantıklı seçenek olduğunu net bir şekilde söyleyebiliriz.