reklamı kapat

POPÜLER

Instagram

Tepki çeken algoritmayı detaylandıran Instagram, kronolojik sıralamaya geri dönecek mi?

Popüler sosyal medya platformu Instagram, geçtiğimiz yıllarda kronolojik akış sistemini değiştirmiş ve bunun için çok büyük tepkiler almıştı. Bu konuda bir türlü geri adım atmayan şirket, kısa süre önce süreçle alakalı merak edilen soruları cevapladı.

İlk popüler olduğu dönemde takip edilen hesaplardan gelen fotoğraf ile videoları zamana göre sıralandıran Instagram, biliyorsunuz yeni süreçte bu sıralamayı ilginizi çekebilecek içerikler çerçevesinde değiştirdi. Bu değişikliği kişilerin birçok içeriği kaçırdığını belirterek yapan şirket, burada özel bir algoritmayı devreye aldı. Kısa süre önce bu algoritmayı güncelleyen ve yeni yüklenen fotoğrafları en yukarıya çıkartmaya başladığını belirten platform, işte bu süreç ile alakalı yeni bilgiler verdi. Bunlara göre 2016’da geçilen yeni algoritmadan önce kişiler paylaşılan içeriklerin yüzde 50’sini kaçırıyordu. Yeni algoritma ile paylaşılan içeriklerin görülme oranını yüzde 90’a çıkartan platform, genel olarak amacına ulaşmış gibi görünüyor. Bu durumu özellikle kalabalık hesaplar için güzel dururken, küçük hesaplar için can sıkıyor. Özellikle kişilere seçme şansı tanımadığı için eleştirilen Instagram, yeni algoritmanın nasıl çalıştığını da açıklıyor.

Söylendiği üzere yeni algoritma ilgi alanı, paylaşılan içeriklerin zamanı ve kişinin takip edilen hesap sahibiyle ilişkisine bakarak çalışıyor. Daha önce beğendiğiniz içeriklere bakan algoritma, kişilerle olan yakınlığını dahi değerlendiriyor. Yeni paylaşılan içeriklerin daha çok öne çıkartan sistem, sürekli olarak sizi izleyerek kendisini geliştiriyor. Bu da yeni ilgilendikleriniz odağında akışın değişmesi anlamına geliyor. İstatistiksel olarak çok güzel çalışan bu durum, maalesef kişilere seçme şansı verilmediği için büyük tepki çekiyor. Şirket yaptığı açıklamada maalesef yine geri adım atılmayacağını belirtiyor.

Instagram süreci geliştirmek için testler yapıyor

Şirketin yeni test ettiği bir özellik, görülmeyen fotoğraf sorunun ortadan kaldırıyor. “Hepsini Gördünüz” şeklinde çevirebileceğimiz yeni özellik, kişilerin son 48 saat içerisindeki tüm paylaşımları görmesini garanti altına alıyor. Son 48 saat içerinde paylaşılan tüm fotoğraf ve videolara bakıldığı zaman ekrana bir uyarı çıkartan platform, kişilerin akışlarını tam anlamıyla bitirdiğini basit şekilde gözler önüne seriyor.

İlgili Video

TIME’dan harika bir çalışma

İLGİLİ HABERLER