Etkileyici bir sedandan daha etkileyici bir Station’a; karşınızda hayran bırakan çizgileriyle 2019 Peugeot 508 SW
Önümüzdeki yıl itibarıyla kademeli olarak Avrupa pazarındaki satışlarına başlanacak olan 2019 Peugeot 508 SW, sedandan station’a evrimin son dönemlerdeki başarılı örneklerinden.
Geçtiğimiz şubat ayı itibarıyla yeni jenerasyonuyla karşımıza çıkartılan Peugeot 508‘in elde ettiği devrimsel değişimlerle büyük ses getirişine tanık olduk. Bu yılın en merak edilen modellerinden olan aracını ilk olarak sedan gövde tipiyle tüm dünyanın karşısına çıkartan Peugeot, aradan geçen dört aylık zaman diliminin ardından şimdi de station wagon versiyonun tanıtımını gerçekleştiriyor. Opel’in Insignia’da gerçekleştirdiği gibi oldukça başarılı şekilde SW sınıfına devşirilen 508’in tüm versiyonlarıyla her segmentte liderliğe oynayabilecek bir potansiyel barındırdığını da rahatlıkla söyleyebiliriz. Donanım ve motor seçenekleriyle sedan ile benzerlik gösteren 2019 Peugeot 508 SW’nin satışlarına önümüzdeki yılın ocak ayı itibarıyla başlanması bekleniyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Fark yaratan bölümler
508 SW’nin Sedan’a göre en karakteristik farkı tahmin edebileceğiniz üzere depolama alanı ve arka bölümdeki genel yapısı olacak. Ebatsal olarak baktığımızda bir önceki jenerasyona göre küçülmeye gidildiği görülen modelde 530 litrelik bagaj hacmi sunuluyor. Koltuklar yatırıldığında bunun 1.780 litreye kadar ulaşması da dikkat çeken detaylar arasında. Bu değerin geçtiğimiz yıl tanıtılan Opel Insignia Sports Tourer‘e göre 140 litre daha iyi olduğunu da belirtmek gerekiyor. Sedan versiyona göre arka bölümdeki baş mesafesi 40 santimetre daha iyi olan versiyonda, camların çerçevesiz olması da dikkatlerden kaçmıyor. Bagaja yapılan yüklemelerde eşiğin yıpranma payını düşürmek adına paslanmaz çelik malzemeden faydalanan Peugeot, ince detaylarda da güzel bir iş çıkarmış.
İçerisinde direksiyon dahil olmak üzere kalite algısını artıran deri ve kumaş kaplamaların hakim şekilde kullanıldığı 508 SW’de son nesil i-Cockpit’in hakimiyeti söz konusu. 8:3 formatında 10 inç büyüklüğünde kapasitif dokunmatik ekran ve 12,3 inç büyüklüğünde yüksek çözünürlüklü yükseltilmiş gösterge panelinin hakim olduğu bu dijital yapının 3008 ve 5008’in ardından binek sınıfa da güzel bir şekilde aktarıldığını görüyoruz. Elektronik asistanlar arasında öne çıkan gece sürüşlerinde de 140 km/s hıza kadar yayaları ve bisikletlileri algılayan gece görüş sistemi, otomatik acil durum Freni, çarpışma uyarısı, aktif şeritten çıkma uyarısı, sürücü yorgunluk uyarısı, otomatik far kontrolü, hız sınırı ve trafik ışıkları tanımlaması gibi seçenekleri de yine sedan versiyondan hatırlayabiliyoruz.
Motor seçenekleri de aynı
Aracın benzinli motor kısmında 180 ve 225 beygir güç üreten 1,6 litrelik makineyi sedan versiyonundan olduğu şekilde transfer edildiğini görüyoruz. Dizel cephesinde yer alan 1,5 ve 2.0 litrelik ünitelerse 130, 160 ve 180 beygir şeklinde değişen güç versiyonlarına göre satın alınabiliyor. Şanzıman ayağında 6 ileri manuel ve 8 ileri otomatik tercih edilebilecek iki opsiyon olacak. Önümüzdeki yılın ikinci yarısı içerisinde saf elektrik menzili 50 kilometre olan plug-in hibrit motorlu 508 SW’yi de satış noktalarında görebileceğinizi de unutmamanızda fayda var. Yurt dışında 27.000 euro civarında başlangıç fiyatına sahip olabileceği söylenen modelle ilgili düşüncelerinizi bize yorum olarak iletebilirsiniz.
İlgili video
Peugeot 508 Sedan