Marka tarihi için bir dönüm noktası olan Porsche Taycan, ikonikleşen genlerin elektrik dönüşümüyle birlikte kaybolmayacağının mesajını veriyor.
Porsche tarihinin ilk elektrikli spor otomobili rozetiyle asfalta çıkacak olan Taycan, uzun bir süredir Mission E olarak bildiğimi konsept projenin küllerinden doğacak. Önümüzdeki yıl itibarıyla üretim bandına çıkacak olan model etkileyici performans değerlerinin yanında bazı soru işaretlerini de beraberinde getirecek. Aslında bu soru işaretlerini Porsche bazına indirmek yanlış olur. “Elektrikli” ile “İçten yanmalı” arasında süre gelen bu tartışmada söz konusu Porsche olunca iş biraz daha hassas bir hal alıyor. Bunun fazlasıyla farkında olan marka yetkilileri, Taycan’ın satı sürecinden önce çalışmasını başlattığı reklam kampanyalarına ilk adımını da “ruh” temasını baz alarak adım atıyor.
Elektriğin heyecanı
Porsche CEO’su Oliver Blume’un açıkladığı veriler doğrultusunda 0’dan 100’e 3,5 saniyede, 0’dan 200’e ise 12 saniyenin altında erişebileceğini öğrendiğimiz Taycan, şarj konusunda da ezber bozuyor. Kullanıcıların menzil konusundaki endişelerini tamamen ortadan kaldıracağını düşündüğümüz aracı 4 dakikalık şarj ile 100 kilometre kullanmak mümkün olacak. Buna ek olarak 500 kilometre gibi bir menzilin değerinin var olduğunu hatırladığımızda da aslında ortada herhangi bir problemin olmadığını rahatlıkla görebiliyoruz. Porsche’nin yayınladığı reklam filminde, bundan önceki tüm modellerde olduğu gibi Taycan’ın da genlerindeki ruhu temsil ettiği ve sürüş dinamikleri ve tasarımsal detaylarıyla bunu fazlasıyla hissettireceği vurgulanıyor. Sinematik bir temayla işlenen reklam filmiyle ilgili görüşlerinizi bize yorum olarak iletebilirsiniz.