reklamı kapat

POPÜLER

Elektrik rekabetinin ilk ismi 402 beygirle geldi; Mercedes EQC ve öne çıkan özellikleri [Video]

 - Güncelleme: 05 Eylül 2018 10:43

Uzun bir maratonun ardından seri üretime hazır haliyle rekabete hazır olan Mercedes EQC, kendisinden sonra geleceklerin de habercisi olacak.

Dünya tarihinde bir çağı kapatıp yeni bir çağı başlatan önemli olaylar vardır. Otomobil dünyası özelinde de gerek dünya devleri gerekse yeni oluşum içerisinde olan markalarla birlikte yeni bir dönem için geçiş sürecine temeller atılıyor. Uzun bir süredir gelmesini beklediğimiz ve nihayet resmi tanıtımı gerçekleştirilen Mercedes EQC de bu temelin en sağlam taşlarından birisi olarak seri üretim bandına çıkmaya hazır. Geçtiğimiz yıl içerisinde Generation EQ adıyla karşımıza konsept formunda çıkan ve büyük oranda o formdaki çizgileri üzerinde barındırmaya devam eden otomobil, teknik değerleriyle de bizi yanıltmayan bir listeyi barındırıyor. İşin premium kısmında da alıştığımız standartların varlığından şüphe edecek bir durum söz konusu değil.

Yeterli menzil

Şüphesiz Mercedes EQC, barındırdığı tasarım hatlarıyla tüm gözleri üzerine çekmeyi başaracak bir otomobil. Lakin karşımıza temelden yepyeni bir ürün olarak durduğu ve özellikle tamamen elektrikli olduğu için gözümüzü ilk olarak teknik değer kısmına bakmaktan alı koyamıyoruz. Tanıtım öncesinde yüksek sesle dile getirilen menzil değerinin en az 400 en fazla ise 500 kilometre yönünde olduğunu söyleyebiliriz. Mercedes cephesi bu beklentileri kelimenin tam anlamıyla ortada buluşturarak yaklaşık 450 kilometre (NEDC standartlarına göre) gibi bir menzil verisi açıkladı. Konsept versiyonda 70 kWh olan batarya hacmini seri üretimde 80 kWh‘e yükselten mühendisler, işin şarj kısmını da güzel şekilde çözmüş durumda. Hızlı şarj teknolojisi sayesinde yaklaşık 45 dakikada yüzde 80 gibi bir batarya doluluğuna erişen EQC için geliştirilen özel şarj sistemi standart kaynaklardan üç kat daha hızlı güç akışı sağlama kapasitesine sahip.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Performans başlığının bir diğer önemli parçaları da güç ve tork değerleri. Akslara entegre edilmiş iki elektrik motoruyla asfalta inen Mercedes EQC, bu kombinasyonda 407 PS (402 beygir) güç ve 765 Nm tork değerlerine sahip olacak. Dört tekerlekten çekişli altyapı üzerinden bu gücü yere aktaracak olan otomobilin 0’dan 100′ hızlanması içinse 5,1 saniyeye ihtiyaç var. Maksimum hızlanma noktasında çok fazla bir çıta sunmayan modeli 180 km/s seviyelerinde seyrederken görebileceğiz. Tasarım ve donanım kısmına geçmeden önce altyapı konusunda belirtmeden geçemeyeceğimiz bir nokta var. Aracın verimliliğine büyük katkı sağlayan kontrollü motor kullanımı, yüksek güçlere ihtiyaç duyulmadığı anlar sadece önde yer alan elektrik motorunun devrede olması menzilin aktif kullanımına büyük etki sağlayacak.

Tasarım – Donanım

Teknik değerleriyle günümüz şartlarındaki standartları karşılayan Mercedes EQC, kısa süre içerisinde karşısına çıkacak rakipleri karşısında aynı zamanda tasarımıyla da fark yaratmalıydı. Konsept formunda alınan olumlu geri dönüşler üzerinden dersine iyi çalışan Mercedes, BMW’nin son dönemlerde yaptığı gibi sevilen noktalara dokunmamayı tercih etti. Siyah bir ızgaranın hakimiyeti üzerine şekillen ön bölüme sahip olan otomobilde kullanılan LED ışıklandırma grubunda fiber optik parçalardan da faydalanılıyor. Mercedes’in açıklamasına göre bu sistem özellikle gece sürüşlerinde hatırı sayılır bir deneyim farkı yaşatacak. Arka tarafa doğru gidildikçe GLE serisinde olduğu gibi yuvarlak hatlara bürünen EQC, burada nispeten daha sade bir karakter barındırıyor. İç bölüme geçmeden önce satın alınabilecek jant seçeneklerinin 19 inç’ten başlayıp 21 inç‘e kadar değişim gösterdiğini de belirtmekte fayda var.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Söz konusu bir Mercedes olduğu zaman iç ambiyans konusunda beklentileri belirli noktalarda tutmadan edemiyoruz. Burada premium bir elektrik hissiyatını yakalamaya gayret eden Mercedes malzeme kalitesi ve yer verilen donanımsal parça konusunda tüm önemli kozlarını oynamış durumda. Sürücünün en çok muhattap olacağı iki adet dijital ekranı 10,25 inç ebatlarıyla konsola entegre eden marka, bu ekranlarda EQ versiyonuna özel yazılımsal güncellemeler eklemeyi de ihmal etmemiş. Farkın içerisinde yer alan sürüş modları kısmında; Konfor, Ekonomi, Maksimum menzil, Spor ve Kişisel seçenekleri sunulmakta. Klima çıkışlarında “rose gold” olarak nitelendirilen özel bir renk dokunuşu, ahşap detaylar ve sayısı 50’yi geçen ambiyans aydınlatması çok keyifli bir birliktelik sunma konusunda fazlasıyla kararlı.

AMG başta olmak üzere farklı donanım paketleriyle kişiselleştirilebilen Mercedes EQC’de, seçeneklere göre karbon fiber parça ve sportif gövde gibi değişimleri göreceğiz. 500 litrelik bagaj hacmi (Jaguar I-Pace’den 70 litre daha az) sunacak olan EQC’nin 1.800 kilogramlık yük çekiş kapasitesine sahip olması da altı çizilmesi gereken detaylar arasında. Fiyatlarıyla ilgili henüz net bir bilginin paylaşılmadığı modelin üretimi Almanya ve Çin‘de yer alan tesislerde gerçekleştirilecek. İlk teslimatların ise 2019 sonu ile 2020 başı arasında yapılması bekleniyor.

Mercedes EQC hakkında ne düşünüyorsunuz?

Yükleniyor ... Yükleniyor ...