Global marka danışmanlık şirketi Interbrand tarafından dünyanın en iyi markaları açıklandı. Zirvedeki isim bu sene de değişmeyerek 6. kez de aynı kaldı.
Her sene birtakım kriterler temel alınarak hazırlanan dünyanın en iyi markaları listesi “Best Global Brands” duyuruldu. Listede dikkatleri çeken üç marka var: Bunlardan ilki 5 kez üste üste birincilik kazanan ve bu seneki birinciliğiyle sayıyı 6 yapan Apple. İkincisi ise 3. sıraya yerleşen ve yüzde 56’lık bir büyümeyle en çok büyüyen şirket unvanına sahip Amazon. Amazon, Apple’ın yüzde 16’lık büyümesini bu sayıyla neredeyse üçe katlıyor. Son isimse bu sene ilk defa listeye girmeye hak kazanan ve listede 92. sıraya yerleşen Spotify. Listedeki ikinci sırayı da Apple ve Amazon’un arasına yerleşen Google kapıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
“Best Global Brands” listesinde ilk 10’a giren markalar
Hangi kriterler zirveye taşıyor?
Markalar seçilirken seçimler, Interbrand’in bazı kriterleri baz alınarak yapılıyor. Bu kriterler ise şöyle sıralanıyor: açıklık, bağlılık, yönetim, heveslilik, uygunluk, sorumluluk, farklılık, tutarlılık, özgünlük ve mevcudiyet. Apple’a birincilik getiren üç kriterse sorumluluk, farklılık ve tutarlılık. Interbrand’e göre Apple, özellikle bu üç kategoride diğer markalara fark atıyor. Apple müşterileri, markanın ne yapmak istediğini ve ne için hizmet verdiğini anlıyor. İster mağaza ziyaretlerinde ister bir Apple etkinliğinde, kısacası nerede olursa olsun, Apple müşterileriyle bariz bir şekilde iletişim içinde. Zirvedeki isim Apple’ın marka değeri şu an 214 milyar dolar ediyor. Markanın sadece “Apple” ismiyle bile 2 milyar dolar ettiği de markayla alakalı başka şaşırtıcı gerçeklerden biri.
İlginizi çekebilir
Apple’dan yeni reklam