Asfalta indi; işte 2019 Audi R8 ve öne çıkan özellikleri
Yapılan makyajla daha keskin hatlara kavuşan 2019 Audi R8, performans ve sürüş dinamikleri konusunda da hissedilir farklar barındıracak.
Kısa süre önce gelen ipucu üzerinden tasarımıyla ilgili detaylarını görmeye başladığımız 2019 Audi R8, planlanıldığı gibi bugün itibarıyla tüm güzelliklerini ortaya koyuyor. Resmi kaynakların öne çıkan parçalarıyla performans ve donanım gibi temel bileşenlerini gönderdiği modelin, Coupe ve Spyder versiyonlarının aynı anda servis edilmesi de meraklılarını memnun eden noktalardan birisi oldu. Önümüzdeki yılın ilk yarısı içerisinde satışlarına başlanacağını öğrendiğimiz yeni R8, daha önceki değerlendirmelerimizde bahsettiğimiz gibi makyaj operasyonu üzerinden yenilenmiş durumda. Nitekim fotoğraflara baktığımızda değişimlerle birlikte gelen agresif karakterin varlığı da göz ardı edilemeyicek seviyelerde. Audi’nin tasarımla birlikte öne çıkardığı parçalar ise süspansiyon ve artış görülen performans üzerine şekilleniyor.
Performansta neler değişti?
2019 Audi R8’i motor konusunda bu sefer farklı bir noktada beklememizin aslında bir sebebi vardı. Bugüne kadar uzanan süreçte özellikle satışların artırabilmesi adına altı silindirli yeni bir seçeneğin devreye sokulacağına dair bilgiler ortaya çıkmıştı. Lakin kaynaklara baktığımızda şimdilik bu motor veya versiyonla ilgili herhangi bir paylaşımın yapılmadığını görüyoruz. Bu da 5,2 litrelik V10 makinenin farklı değerler üzerinden kullanıcılarla buluşmaya devam edeceğini gösteriyor elbette. Giriş seviyesine baktığımızda bu makinenin artık 562 beygir güç ve 550 Nm torkla görevini yerine getirdiğini görebiliyoruz. Beygir bazında 29 birim, tork bazındaysa 10 birimlik bir artışla gelen motor, R8’i 3,4 saniyede 0’dan 100’e eriştirirken maksimumda 324 km/s hıza çıkartabilecek.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Bir üst pakette ise bizleri 620 PS güç ve 580 Nm tork değerleri karşılıyor. Burada nispeten daha az geliştirme sunan R8’de, 9 beygirlik güç ve 10 Nm torkluk ivmelenme söz konusu. Buranın performans değerleriyse bizlere 3,1 saniyelik 0-100 ve 331 km/s maksimum sürat gibi değerlerin varlığından bahsediyor. Tüm bu artışların asfalt üzerindeki destekleyicisi olan süspansiyon sisteminde de önemli iyileştirmeler söz konusu. Özellikle stabilite konusunun üzerinde duran Audi, var olan elektrik destekler ve sürüş modlarıyla birlikte kullanıcıları çok farklı dinamiklerin beklediğinin altını çiziyor. Aracın yüksek hızlardaki fren mesafelerinin geliştirildiğini de belirtmeden geçmeyelim. Şimdilik herhangi bir fiyat bilgisi paylaşılmayan R8, Almanya’nın Heilbronn kentinde üretiliyor.