En ulaşılabilir isimlerden birisi olacak Volkswagen T-Cross, sahip olduğu tasarım karakteriyle aile içerisindeki tüm modellerden ayrılıyor.
Uzun süren adımlama sürecinin ardından nihayet koşmak için hazır hale gelen Volkswagen T-Cross, düzenlenen özel etkinlik kapsamında tanıtıldı. Volkswagen tarafından sunulan en küçük SUV modeli olarak asfalta inecek olan model, doğrudan Citroen C3 Aircross ve Nissan Juke gibi isimlerin karşında yer alacak. Bu zamana kadar ortaya çıkan bilgileri üzerinden Polo ile altyapı kardeşi olacağını bildiğimiz T-Cross, ebatları ve tasarım karakteriyle önemli farklar ortaya koyacak. MQB A0 platformu üzerine geliştirdiği modelinde bizleri şaşırtmayan motor seçenekleri sunan Volkswagen, önümüzdeki yıldan itibaren kademeli olarak başlayacak olan Avrupa satışları için şimdiden oldukça ümitli. Nitekim markaya göre yüksek oturma pozisyonu ve kullanıcı deneyimi baz alındığında T-Cross, tüm buları net bir şekilde karşılayacak niteliklerde.
Ebatlar – Donanım
Karşımıza tamamen yeni bir modelin varlığı bizleri yine ilk olarak ebatlara bakmaya yöneltiyor. Açıklanan verilere göre 4.107 milimetre uzunluğa ve 1.558 milimetre yüksekliğe sahip olan T-Cross, bu değerleriyle temelinin alındığı Polo’dan ve 54 milimetre daha uzun ve 100 milimetre daha yüksek. Genişlik olarak da 54 milimetre gibi bir artı farka sahip olduğu açıklanan otomobilin bu alanda merak edilen noktalarından birisi da bagaj hacmiydi. İpucu sürecinde markanın öne çıkarttığı bu noktada baktığımızda 385 litrelik bir alan karşımıza çıkıyor. Bu rakam C segmentinde seyreden Golf‘ün de ilerisinde. Akka koltukların tamamen yatırılmasıyla birlikte ortaya 1.281 litrelik devasa bir kullanım boşluğunun çıkıyor olması da güzel detaylar arasında.
Aracın kokpit bölümüne baktığımızda bizleri genel itibarıyla tanıdığımız bir yapı karşılıyor diyebiliriz. Direksiyonun arkasında dijital sürücü ekranıyla keyifli bir deneyim vadeden T-Cross’un multimedya ekran kısmında donanım seviyelerine göre değişmekle birlikte 6,5 ve 8 inçlik yapı sunuluyor. Donanım destekleri konusunda da tanıdık bileşenler barındıran model; kablosuz akıllı telefon şarjı, Beats premium ses sistemi, adaptif hız sabitleyici, kör nokta uyarı sistemi, anahtarsız giriş ve çalıştırma, ön- arka park sensörü, yaya algılama ve çarpışma önleme gibi güvenlik asistanlarıyla destekleniyor. Dış tarafta ise LED ışıklandırma grubu ve 18 inç’e kadar esneklik gösteren jant setinin genel karakterde önemli rol aldığı söylenebilir.
Motor seçenekleri
Sadece ön tekerlekten çekişli altyapı seçeneğiyle satışa sunulacağı yine geçtiğimiz süreçte netlik kazanan T-Cross’un motor seçenekleri, tamamen ihtiyaçları karşılamaya yönelik parçalardan oluşuyor. Giriş seviyesinde Polo’dan hatırladığımız 1.0 litrelik üç silindir TSI makine 95 ve 115 beygirlik güç değerlerleriye kullanıcıların tercihine sunuluyor. Bu motorun her iki versiyonunda da 6 ileri manuel şanzımanı standart olarak koyan Volkswagen, 115 beygirlik versiyonda ise opsiyon olarak 7 ileri DSG‘yi ekleme yapabiliyor. Başlangıcın ardından ilk olarak Golf’te yer verilen 150 beygir güç üreten 1,5 litrelik TSI üniteyi de satışta göreceğimizi belirtmeden geçmeyelim. Dizel motora yönelmek isteyenleriyse 1,6 litrelik TDI bekliyor olacak. Üretim süreci İspanya, Amerika ve Çin’de gerçekleştirilecek olan Volkswagen T-Cross’un önümüzdeki yıldan itibaren satışa sunulması planlanıyor.