1 trilyonluk şirket unvanına ulaşan ilk teknoloji markası olan Apple, bu unvanı kaybetmesinin ardından iPhone satışlarındaki düşüşle de gündemde. Peki şirketi kurtaracak çözüm ne?
Ağustos 2018’de 1 trilyonluk piyasa değerine ulaşarak en değerli teknoloji markası olan Apple için “1 trilyonluk marka” unvanı taşıması ne yazık ki uzun sürmedi. Düşüş trendine giren şirket değer kaybederken, akıllı telefon pazarında yeni nesil iPhone satışlarının isteneni verememesi de işin tuzu biberi oldu. Yatırımcıları daha çekingen olmaya iten bu değişimin ardından firma içinse başka bir umut ışığı görünüyor. Apple, 1 trilyonluk piyasa değerine yeniden ulaşabilir. Ancak bunu sağlayacak çözüm, donanım tarafından olmayacak gibi. Morgan Stanley analistleri, firmanın değerinde ciddi bir artış getirecek olan şeyin çevrim içi yayın hizmetinde saklı olduğunu düşünüyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Apple’ın çevrim içi servisi ile gelecek etki
iPhone üreticisi Netflix rakibi çevrim içi yayın servisini önümüzdeki bahar aylarında yayına almaya hazırlanıyor. Morgan Stanley analistleri ise Apple’ın bir “medya paketi” hazırlamasını bekliyor. Bu medya paketinde olması beklenen ürünler ise çevrim içi yayın servisinin yanı sıra Apple Music ve Texture haber uygulaması. Söz konusu medya paketinin 2025’e kadar firmanın servis gelirine yıllık yüzde 2 artış katması bekleniyor. 2023’e kadarsa firmanın toplam gelirini yüzde 5 artırması planlanıyor.
Görünen o ki firmanın geleceğini etkileyecek en önemli detaylardan biri yayın servisinin sunacakları olacak. Bu tahmin ise Apple’ın şu ana kadarki açıklamalarıyla örtüşüyor. Ocak ayında firma CES 2019 kapsamında bu yıl servislere yönelik yenilikler getireceğini ve bu alana daha çok ağırlık vereceğini açıklamıştı.
İlginizi çekebilir
Yaratıcılık odaklı Apple reklamı