Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), cep kullanıcılarını ilgilendiren önemli bir açıklamada bulundu.
BTK, GSM firmalarının tarife ücretlerindeki değişiklikleri abonelere SMS ile duyurması gerektiğini belirtti. BTK, açıklamanın ise zamdan kısa bir süre önce müşterilere yapılması gerekdiğini söyledi.
BTK, bir vatandaşın, “İmzaladığım abonelik sözleşmesindeki târife ücreti işletmeci tarafından yükseltilebilir mi?” yönündeki soruyu cevaplandırdı.
BTK gelen soruya şu cevabı verdi
BTK’nın yaptığı açıklamada, “Tüketici Hakları Yönetmeliği’nin 9’uncu maddesi kapsamında işletmecilerin tarife değişikliklerini yürürlüğe girmeden mâkul bir süre öncesinde abonelere kısa mesaj (SMS), arama veya posta ile duyurmaları koşuluyla tarifelerini değiştirebilme hakları bulunmaktadır” denildi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Taahhütlü sözleşme kullanıcılarını ilgilendiren açıklama
Açıklamada, “Taahhütlü sözleşmenizden caymanız halinde işletmeciler taahhüde aykırılığın oluştuğu döneme kadar aboneye sağlanan indirim, cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamı ile aboneden taahhüt kapsamında tahsil edileceği belirlenen bedellerin henüz tahakkuk etmemiş kısmının toplamını karşılaştırarak, abone lehine olan bedeli cezai şart veya cayma bedeli olarak talep edebilmektedirler. Diğer bir deyişle İşletmeciler, taahhütten caydığınız andaki sağlanan tüm indirimler ile taahhüdünüzü devam ettirmeniz durumunda ödeyeceğiniz ücretleri karşılaştırarak, daha düşük olan tutarı talep edebilmektedirler. ifadeleri yer aldı.
BTK’nın önümüzdeki günlerde cep telefonu kullanıcılarını ilgilendiren kararlarını merakla bekliyoruz. Yeni bir gelişme olduğunda sizlerle paylaşacağız.
İlginizi çekebilir
Sıra dışı ameliyat