Instagram platforma dahil ettiği yeni özellikle beraber platformun kullanım şekline yepyeni bir boyut katmaya hazırlanıyor.
Geldi, gelecek derken Instagram sonunda en büyük güncelemelerinden birini ortaya çıkardı. Platform içi alışveriş özelliğine kavuşan uygulama ile artık çevrim içi alışveriş çok daha kolay bir hal alıyor. Kısaca özellikten bahsetmek gerekirse; platform üzerinde dolaştığınızda beğendiğiniz bir ürünü Instagram’ı terk etmeden satın alabiliyorsunuz. Rengini ve bedenini seçtikten sonra “Instagram içinde öde” seçeneğine tıklarsanız, ödeme ekranına yönlendiriliyorsunuz. Ürünleriniz kargolandığında ve teslim edildiğinde de yine Instagram üzerinden bildirim alabiliyorsunuz. Platform içi alışveriş imkanı özellikle platformdaki mağazaları etkiliyor. İçeriklerini öne çıkarmak ve duyurmak üzere iş hesapları “reklam” içeriklerin sayısını artırırken, platform da bu yeni kazanç kapısı ile gelirini artırmayı hedefliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
23 mağaza ile başlangıç
Siparişi ilk kez tamamladığınızda platforma isim, e-posta, fatura ve teslimat adresini girmeniz gerekiyor. Daha sonra bu bilgilerin güvenle saklandığı ve yeni işlemlerde otomatik olarak doldurulduğu kaydediliyor. Şimdilik aralarında Adidas, H&M, Nike, Prada, Zara’nın da olduğu 23 mağaza ile başlangıcı yapan platform, ilerleyen dönemlerde yeni işletmeleri de bu sisteme dahil edeceğini müjdeliyor. Yani iş hesapları için kapalı beta süreciyle sistemi test ediyor. Öte yandan kullanıcı cephesinde şimdilik bu özellikten Amerikalı kullanıcılar yararlanabiliyor. Platformdaki iş hesaplarının kapalı beta sürecinin tamamlanmasının ardından özelliğin kademeli olarak dağıtılması bekleniyor. Ancak şimdilik ne yazık ki ne zaman Amerika dışında kullanılmaya başlanacağı belirsiz. Özelliğin kullanım dinamiğine haberin üzerindeki videodan ulaşabilirsiniz. Halihazırda yeni özelliği destekleyen tüm markaların listesine buradan ulaşabilirsiniz.