Netflix interaktif içerik yatırımıyla YouTube için ilham kaynağı olmuş gibi görünüyor. Black Mirror: Bandersnatch‘le dikkatleri bir kez daha üzerine çeken interaktif içerikler için video paylaşım devi harekete geçti.
Netflix, Black Mirror: Bandersnatch sonrası interaktif içeriklere yatırımlarını artıracağını açıklamış ve bunun ilk meyvelerinden birini de bugün platformdaki yerini alan You vs Wild ile görmüştük. Çevrim içi yayın servisi komedi, hayatta kalma, romantik gibi farklı tarzlarda interaktif içerikleri kullanıcılarla buluşturacağını müjdelemiş ve You vs Wild dışında da yeni içeriklerle karşılaşacağımızı söylemişti. Görünen o ki interaktif içerikleri farklı platformlarda da göreceğiz. Onlardan biri de YouTube. İşin ilginci, YouTube üzerinde geçmişte pek çok YouTuber’ın interaktif içerik çalışmasının bulunması…
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
YouTube interaktif içerik yatırımını artırıyor
Video paylaşım servisi bu alanda yeni yatırımlar yapacağını açkladı. Ancak henüz net bir içerik açıklaması yapılmış değil. Yakında ilk içeriklerini duyuracaklarını belirtirken geliştirilecek yeni içerik de merak konusu. Geçmişte benzer çalışmaları YouTuber’ların kendileri gerçekleştiriyordu. “Kendi maceranı seç” tarzındaki videolarda ana video herkese açık paylaşılırken, video sonunda kullanıcılara iki farklı senaryo konusunda seçim hakkı veriliyordu. Video sonuna yerleştirilmiş diğer videolara yönlendiren kutucuklarla kullanıcılar interaktif bir deneyim yaşayabiliyordu. Ana video dışında diğer videolar ise liste dışı tutularak sadece link üzerinden erişim sağlıyordu. Bu sayede kullanıcılar doğrudan tüm içeriklere erişemediği için adım adım ilerlemek durumunda kalıyordu.
İlginizi çekebilir
Black Mirror: Bandersnatch fragmanı