OPPO’nun yeni logosu ortaya çıktı [Video]
OPPO görsel kimliğini yeniden yapılandırdığını açıkladı. Marka yeni logo tasarımı ile birlikte OPPO Sans isimli yeni yazı tipinin de lansmanını yaptı.
OPPO’nun logosunda yapılan değişim, görsel düzenlemelerle birlikte yeni bir yazı tipini de beraberinde getiriyor. Marka yeni dönemde, Çin, Kiril ve Latin alfabelerinde işlenen özel bir yazı tipi olan OPPO Sans’ın lansmanını da yapıyor. Görsel kimlikte meydana gelen yapılandırma, dinamik değişikliklerden ince optimizasyonlara kadar geniş bir alanı kapsıyor.
OPPO yeni logo tasarımı için New York’lu lider tasarım stüdyosu Pentagram’dan Eddie Opara ile birlikte çalıştı. 2012 ve 2014 yıllarında öncü medya kuruluşu Fast Company tarafından iş dünyasında en yaratıcı 100 kişiden biri seçilen ve Ebony Magazine’de “Creative 100” listelerinde yer alan Eddie Opara’nın OPPO için yaptığı çalışma yaklaşık iki yıl sürdü. Logonun yeniden yapılandırma süreci, gelişmiş ve gelişmekte olan pazarların analizi, üretim ve sürdürülebilirlik gereksinimlerine kadar görsel kimlik sisteminin her alanında yakın işbirliği içinde gerçekleşti.
Logoya, markanın imzası olan yeşil rengini rafine eden yeni bir renk sistemi eşlik ediyor. Yeni renk sistemi, dijital içerikler ve çeşitli ürün serileri için yeni bir palet sunuyor. Logoda yerleşim sistemi, OPPO’ya ait açık marka kimliğini korurken, görsel iletişimde farklı seçeneklere imkan tanıyor.
OPPO, yeni görsel kimliğini ve tasarım felsefesini kutlamak için sanatçı Lernert Engelberts ile işbirliği yaptı. Kavramsal sanat filmleri, göz alıcı kurulumları ve keskin moda estetiği ile tanınan Lernert’in videoya verdiği “OPPOlence” ismi, OPPO’nun zenginliğini ve çeşitliliğini ifade eden “opulence” kelimesinden uyarlandı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yeni marka kimliğine özel video
OPPO’nun yeni görsel kimliği için yapılan videoda dört tema yer alıyor. İlk temada logodaki değişim, enstrüman çalan bir grup ile ifade ediliyor. İkinci temada dikkat çeken dansçı, yeni yazı tipinin zarafetini vurgulamayı amaçlıyor. Üçüncü tema, OPPO’nun yeni marka rengini ve canlılığını yansıtırken, görüntüye gelen son tema, basit, ilham verici ve yaratıcı yeni logoyu bir bütün olarak ortaya koyuyor.