PUBG ve Fortnite rakibi Apex Legends, çıktığı hafta önlenemez yükselişi ile adından söz ettirmişti. Ancak oyuna olan ilgi zamanla azaldı gibi görünüyor. EA ise önemli bir atılım peşinde.
Çıktığı gibi çok kısa sürede PUBG ve Fortnite için rekabeti kızıştıran ve onlarca Battle Royale oyunu arasında oyuncularının dikkatini çekmeyi başaran Apex Legends, görkemli günleri geride bıraktı gibi görünüyor. Bunun en büyük sebeplerinden biri ise oyunun içerik olarak diğer iki rakibe eş değer bir eğlence sunamaması. Oyun içi kozmetik satımlarının fiyatlarını geçmişte eleştirmiştik. Ancak sorun bununla kalmadı. Savaş Bileti sistemi geldiğinde örneğin, oyunun ivmelenmesi bekleniyordu. Ancak Savaş Bileti sistemi sunduklarıyla daha büyük bir hayal kırıklığı yarattı. Kozmetik tasarımlar rakiplere yaklaşamazken; içerik de sunduklarını hızla tükenmeye devam edince, rakipler karşısında elde ettiği avantajı bir parça kaybetti. Ancak bu oyunun ilk etapta elde ettiği başarıları yok saymıyor. EA dün açıkladığı şirket verilerinde oyun için “Sahip olduklarımız arasında en hızlı büyüyen yapım.” açıklaması yapıyor. Ayrıca gelecek planlarını da çıtlatıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Mobil için önemli anlaşmalar
Apex Legends’ın PUBG ve Fortnite karşısında düzeltmesi ve çeşitlendirmesi gereken bazı detaylar bulunuyor. Ancak en büyük eksikliklerden biri de oyunun mobilde oynanabilir olmaması. En azından EA’ye göre. Görünen o ki içerik zenginliği yerine oyunun dağıtımı ön plana çıkarılmış. Yapılan açıklamada EA, “Apex Legends’ı Çin’e ve mobile getirebilmek için önemli pazarlıklar içindeyiz.” diyor. Ancak daha detaylı bir bilgi şimdilik paylaşılmıyor.
Oyun her ne kadar çıktığı aydaki gibi sürekli gündeme gelmese de, kemik bir oyuncu kitlesi barındırıyor. Oyunu geliştiren Respawn, geçmişte yaptığı açıklamada oyunun dağıtım ve yayılma hızından ziyade kaliteye odaklandıklarını kaydetmişti. Ancak EA’in odak noktası elbette ekiple kesişmemiş. Geliştirici tarafı içeriğe odaklanmaya çalışırken EA’in mobil konusundaki ısrarının geliştirmeye nasıl yansıyacağı merak konusu. Tabii bu sırada Savaş Bileti ve sezonlarla eklenen yeni içerikler devam edecek. Yazının başında da dediğimiz gibi, sorun yeni içeriklerin cezbedici olmamasıyla alakalı biraz da… Öte yandan belki de oyunun mobile de çıkması kaybedilen ilgiyi biraz olsun canlandırabilir. Ancak günün sonunda içerik tarafından sunulanlar çeşitlendirilip, oyuncuyu cezbedecek şekilde ilerletilmediği sürece mobil de kurtarmayabilir. Tabii Çin’e dağılım bazı değerleri şüphesiz artıracaktır. Ancak bunların etkilerini EA’in yeni anlaşması tamamlandığında göreceğiz.
İlginizi çekebilir
Oyunun Savaş Bileti ve yeni karakter duyurusu