Volvo altyapısıyla dünyanın ilk şarj edilebilir coupe SUV modeli; Geely Xing Yue
Volvo ortaklığıyla birlikte önemli bir atılım yapman markanın yeni silahı Geely Xing Yue, dikkat çeken teknik özelliklere sahip.
Volvo ve Geely ortaklığının duyurulduğu ilk günle birlikte, bu satın almanın her iki tarafa da olumlu yansıyacağına dair görüşler ortaya atıldı. Çin merkezli Geely’nin satın aldığı İsveçli ikon, bu sayede üretim kapasitesi konusunda çok daha hızlı adımlar atabilecekti. Bugün baktığımızda, Polestar departmanın bir marka olarak ayrılarak elektrik geleceğine yön verecek niteliğe geldiğini görüyoruz. Yani madalyonun bu yüzünde devam eden işlerin şimdilik beklendiği gibi gittiği söylenebilir.
Geely cephesinin bu tatlıdan alacağı en özel pay ise hiç şüphesiz mühendislik ve teknoloji üzerine olacaktı. Nitekim ikilinin bir araya gelerek Lynk & Co markasını kurmasıyla birlikte ortaya çıkan modellerin büyük ses getirmesi de o günlerde bizleri daha hareketli günlerin beklediğini gösteriyordu. Şu anda karşımızda duran Geely Xing Yue, sokağın sonunda bizleri bekleyen bu beklentilere verilecen cevapların sonuncusu olarak nitelendirilebilir. Dünyanın ilk şarj edilebilir coupe SUV modeli olarak lanse edilen Xing Yue, Volvo XC40’dan anımsadığımız CMA (kompakt modüler mimari) altyapısı üzerine inşa ediliyor. Görünüş konusunda ilk andan itibaren dikkatinizi çekme potansiyeli barındıran bu model vadettiği teknik değerler kısmında da hayal kırıklığı yaratmayacak gibi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
İlk önce teknik özellikler
Geely Xing Yue, barındırdığı teknik altyapısı üzerinden dünyada ilk olduğu için, gözümüz de haliyle buraları karıştırmaya doğru yöneldi. Kullanıcılar bu modeli üç farklı motor seçeneği üzerinden tercih edebilme lüksüne sahip. İçten yanmalı, mild hibrit (başlangıç jeneratörlü) ve şarj edilebilir hibrit şekilde ayrılan bu mimariler önden çekiş veya dört tekerlekten çekiş olmak üzere iki farklı altyapıyla bir araya getiriliyor. Bu motorlar arasında içten yanmalı seçenekte de Volvo imzasından faydalanan araç, yaklaşık 240 beygir güç ve 350 Nm tork değerlerini 8 ileri otomatik şanzımanla kullanıcısına sunuyor. Açıklanan rakamlara göre bu kombinasyon 0’dan 100’e 6,8 saniyede erişilmesine olanak tanıyor ki bu da oldukça ciddi bir performans demek. Mild hibrit (48V) seçenekte ise bizleri 1,5 litre motor 177 beygir güç ve 255 Nm tork değerleriyle karşılıyor. Şarj edilebilir yapıda olan yapı işin içerisine girdiğinde ise bu rakamlar güç bazında 258 birim, tork bazında ise 415 birime kadar yükseliyor. Versiyonlara batarya kısmında 11,3 kWh ile 15,2 kWh’lık iki farklı kapasitede yer veren Geely, saf elektrik menzilini 56 ile 80 kilometre aralığında açıklıyor. Hızlı şarj teknolojisinin de atlanmadığı Xing Yue, 90 ile 105 dakikalık şarjlar üzerinden ful batarya kapasitesine erişebiliyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Teknoloji ve konfor odakları
Geely ekibinin araç üzerinde kullandığı yardımcı ekipmanlar da, Çinli üreticilerin artık küçümsenmemesinin önemli kanıtı. Mevcut tork gücünü 50:50 dağılım ile tekerleklere iletebilen sistemlerin sürüş karakterine fevkalade desteği söz konusu. Bu noktada arka tarafta çok noktalı bağımsız süspansiyon mimarisine yer verildiğini de ayrıca belirtmek gerekiyor. Uzak Doğu merkezli üreticilerin en çok ilgi çeken noktalarından birisi olan “büyüklere oyuncaklar” donanımları Xing Yue için de fazlasıyla geçerli. Aracın içerisine yüz tanıma sistemi entegre eden Geely, bu sayede kullanıcı profilini tanımlayarak; koltuk ayarı, aynaların pozisyonları, araç içi ambiyans ve eğlence sistemini otomatik olarak yapıyor. Aracın içerisinde 12,3 inçlik multimedya ve 9 inçlik baş üstü ekran teknolojilerinin tercih edilmiş olması oldukça önemli. İşin sürücü destek kısmında ise; akıllı hız sabitleme sistemi, trafik asistanı, şeritte tutma asistanı, otomatik park alanı arama, 360 derecelik kamera, arka çarpışma uyarısı, kör nokta uyarısı ve otonom acil frenleme gibi özellikler öne çıkıyor. CMA platformu üzerine üretilen ilk Geely modeli olarak asfalta inecek olan Xing Yue, göreceği ilgi üzerinden geleceğiyle ilgili önemli mesajlar verecek.
İlginizi çekebilir
Polestar 1 üretim süreci