Oynadığımız bilgisayar oyunlarındaki karakterlerimizi giydirmek için para harcıyoruz. Ancak yakın zamanda dijital moda ile dijital elbise modelleri gerçek hayatta karşımıza çıkabilir.
Bilgisayarda veya mobilde PUBG ve Fortnite gibi oyunlar oynuyoruz. Oyun içindeki karakterimizi yeni kıyafetlerle giydirmemizi sağlayan dijital moda, şimdi gerçek hayatta kendisine gelişme alanı buldu. Şimdi gerçek dünyada da var olacak olan dijital giysiler, oldukça pahalı olarak karşımıza çıkıyor. 9 bin 500 dolar olan blockchain elbiseleri, şu an ulaşılabilir olmaktan çok uzak. Ancak ilerleyen dönemde, “dijital moda”ya dair birçok atılım göreceğimiz için bu astronomik rakamlar düşecek gibi duruyor. Geçen hafta Londra merkezli bir startup Favourup, Instagram tabanlı sürdürülebilirlik etkisiyle, “hızlı moda” kavramının hayatımızdaki etkilerine değinerek bir panel tartışması oluşturdu. Tartışma esasen, dijital modanın hayatımızdaki varlığının nasıl ilerlediği üzerine odaklanıyor. Bu sayede dijital modanın öncüsü Hollandalı startup Fabricant, Dapper Labs ve sanatçı Johanna Jaskowska ile birlikte “Iridescence” adında dijital bir elbise tasarladı. Buradaki prensibe gelecek olursak, oyun içi kostümlerden farklı olarak, dijital kıyafetleri giyen kişiler bulunuyor ve tasarımcılar sizin için bu giysiyi fotoğraflarınıza göre ayarlıyor. Böylelikle satın aldığınız giysiyi giyebiliyorsunuz. Tartışmanın gündemde olduğu bir zamanda böyle bir atılım ile adını daha da duyuran markanın Instagram sayfasında “dijital moda” tasarımları bulunuyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
https://www.instagram.com/p/BxVzibUopFM/
Bir video oyununda kostüm almaktan farklı olan “dijital moda“, blockchain varlığı ile birleştiğinde oldukça farklı bir deneyim ortaya koyuyor. Tasarlanan bu giysilerde geleneksel desenler temel alınıyor, böylelikle dijital bir elbise ile gerçek elbise deneyimine yaklaşmayı sağlıyor. Marka halihazırda sanal modeller ile çalışıyor. Bunun yanında kripto para ile dijital modayı birleştirmeyi başaran bu marka, farklı bir noktada duruyor. Kripto para pazarı bu yıl ilk defa 200 milyar doları aştı. Fabricant ise yeni neslin moda anlaşının değiştiğini ve onlara bu şekilde seslenmenin daha iyi bir yol olduğunu düşünüyor.
İlginizi Çekebilir
Dijital kıyafet modanın, bu kamyon da geleceğin taşıma aracı