18 dakikada 400 km menzil, 1.973 beygir güç; karşınızda elektrikli Lotus Evija
Uzun süren bekleyişi sona erdiren Lotus Evija, gerek rakamları gerekse tasarımıyla elektrikli otomobil rekabetini yeni bir noktaya taşıyacak.
Mercedes, BMW, Jaguar ve diğer pek çok otomobil üreticisi çekişmenin içgüdüsünde olan dürtüler gereği liderlik için çalışmalarını geliştiriyor. Her dönemde farklı alanlarda değişen bu rekabetin ortak noktası ise hiç şüphesiz pastadan en büyük payı kapmak. Elektrikli otomobil dünyası ise şu sıralar bu pastanın pişirilme aşamasında. önümüzdeki birkaç yılda artık yemeye hazır hale geleceğine inandığımız bu iştah kabartan dünyaya yeni bir üyeyi yazmanın vakti geldi; Lotus Evija! Bir süredir devam eden bekleyişi inanılmaz verilerle zirve noktada karşılayan bu otomobil, seri üretim otomobiller arasında bu zamana kadar üretilmiş en güçlü modeller listesine zirve noktalardan giriş yapıyor. Bunu üzerinde taşıdığı dört elektrik motoruna borçlu olan Evija, toplamda 1.973 beygirlik (2.000 PS) güç ve 1.700 Nm tork gibi unutması kolay olmayan seviyelerde.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Lotus Evija teknik özellikleri
Modelle ilgili resmi kaynaklardan paylaşılan verilerin devamı en az başlangıcı kadar etkileyici olma konusunda hiç zorlanmıyor. Lotus’a göre ürettikleri ilk elektrikli otomobil, 0’dan 100’e hızlanmasını 3 saniyenin altında tamamlarken maksimumda ise 320 km/s hıza çıkabilecek niteliklerde. Mühendisler, Evija’nın geliştirme sürecinde sadece performans konusuna odaklanmış değil. Dünyanın en hızlı şarj olabilen bataryasını geliştirdiğini söyleyen marka, 800 kW’lık kaynak üzerinden tüm paketin sadece 9 dakikada şarj edilebileceğini iddia ediyor. Halihazırda kullanılabilen en yüksek hızlı şarj desteği olan 350 kW’lık kaynak üzerinden ise 12 dakikada yüzde 80, 18 dakikada ise tam kapasiteye erişmek mümkün. Yeri gelmişken, tüm bu batarya sisteminin ideal sıcaklıkta tutulması için dört radyatörden faydalanıldığını söylemeden geçmeyelim. Gerek performans gerekse şarj niteliklerini destekleyen temel değerlerden birisi olan ağırlık kısmında ise karşımıza 1.680 kilogramlık rakam karşımıza çıkıyor.
Söz konusu bir Lotus olduğu için her an pist sınırları içerisinde en iyi performansı sunabilece bir otomobilin varlığı elzem. Mühendisler bu üstün performans genetiğini bir yol otomobili konforunda sunma iddiası söz konusu. Bunun en büyük destekçisi ise motor sporları destekli süspansiyon sisteminin yanında her aksa entegre edilen valf destekli yapı. Tüm parçaların bir araya gelmesiyle normal şartlara oranla iki kata kadar daha başarılı şok emme sonuçlarını yakalamak mümkün. Pirelli Trofeo R lastik setinin kullanıldığı otomobilde, magnezyum alaşım 20-21 inçlik jantlar ve karbon seramik fren sisteminin de temelleri oluşturduğunu söyleyebiliriz. Gövdesinde karbon fiber alaşımın hakim kullanıldığı Evija, bu sınıfta gördüğümüz aktif aerodinamik paneller de karşımıza çıkıyor. Aynaların yerine kamera sisteminin tercih edilmiş olması da gerek kullanıcı deneyimi gerekse tasarıma karakteristik etmen katıyor. Toplamda sadece 130 adet üretileceği açıklanan Lotus Evija, 250.000 sterlinlik ön ödeme ile siparişe açılmış durumda. Otomobile sahip olmak isteyenlerinse 1,7 milyon sterlini gözden çıkartması gerekiyor.
İlginizi çekebilir
700 km menzil, 1.500 Nm tork; Bentley EXP 100 GT nefes kesen detaylarıyla tanıtıldı