reklamı kapat

POPÜLER

Kuzey Kore

Casusluk macerasına taş çıkartır; Kuzey Kore liderinin zırhlı Mercedes gizemi çözüldü

 - Güncelleme: 19 Temmuz 2019 08:35

Yaklaşık iki ay önce gündeme getirilen Kuzey Kore lideri Kim Jong Un’un sahip olduğu zırhlı Mercedes limuzinin ülkeye nasıl gidiş yaptığı belli oldu.

Geride bıraktığımız mayıs ayı içerisinde tüm dünya basınının ilgisini çeken gizemli bir olay radarlara takıldı. Dünyanın en kapalı ülkelerinden birisi olan Kuzey Kore ve onun lideri Kim Jong Un merkezli olarak gündeme gelen yapbozun üçüncü parçasıysa Mercedes oldu. Jong Un’un görüşmelerde kameralara girdiği zırhlı limuzinin satış süreciyle ilgili başlayan tartışmalar, doğrudan Daimler tarafından cevaplanmıştı. Ülkede herhangi bir ticari faaliyet göstermeyen grubun üst düzey yöneticisi Silke Mockert‘in;”Söz konusu olan zırhlandırılmış Mercedes modellerinin Kuzey Kore’ye nasıl teslim edildiğini bilmiyoruz. Şirketimizin 15 yıldan fazla bir süredir Kuzey Kore ile hiçbir bağlantısı bulunmuyor.” ifadeleriyse olayın gizemini kelimenin tam anlamıyla 2 kat daha artırdı. Uzun bir süredir sessizliğe bürünen bu bilinmezlik, New York Times‘ın gerçekleştirdiği titiz bir araştırma sonucunda ortaya çıkarıldı. Elde edilen verilere göre her şey Hollanda’nın Rotterdam kentinde yer alan limanda başlıyordu.


Kuzey Kore hükümetinin fantastik yöntemi

Yapılan araştırmanın ortaya çıkarttığı detaylara baktığımızda araçların ilk olarak Rotterdam Limanı’ndan bir gemiye yüklendiğini görüyoruz. 41 günlük deniz yolcuğunun ardından ilk olarak Çin sınırları içerisinde radara yakalanan araçlar hemen ardından bu kez başka bir gemi üzerinden Japonya’ya ve Güney Kore’ye gönderiliyor. Tüm bu süreç içerisinde merkezi Marshall Adaları olan ve Rusya tarafından yönetilen Do Young gemicilik şirketinin “hayalet gemi” operasyonuna şahit oluyoruz.


Araçların başka gemilere transferi öncesinde Xiang Yin adıyla denizde seyreden geminin adı bu operasyona özel olarak DN5505 olarak değiştiriliyor. İşi daha da kafa karıştırıcı hale getirense geminin sahibi olan Rusya’nın değil Togo bandırası taşıması ve güvenlik yönetiminin Güney Kore‘den yapılıyor olması. Son liman boşaltmasını Rusya’nın Vladivostok kentinde yapan “hayalet gemi”nin ardından Kuzey Kore’ye ait bir kargo uçağının aynı dönemde kente iniş yaptığı raporlara yansıyor. Casusluk faaliyetlerini aratmayan ve içerisinde bolca gizem barındıran bu yöntem kimilerine göre normal. Uzun süredir çalışmalarını Kuzey Kore üzerine yoğunlaştıranlara göre, teknoloji ve silah geliştirmesi üzerine ihtiyaç duyulan parçalar da benzer yollarla ülkeye sokuluyor.