TAYSAD yayınladı; Türk otomotiv tedarik sanayiinde bilgi teknolojileri yatırımları ne durumda?
TAYSAD araştırmasına göre Türkiye’de taşıt araçları tedarik sanayiinde faaliyet gösteren firmaların, bilgi güvenliği altyapılarını sağladığı ortaya çıktı.
Türkiye’de 450’ye yakın üyesi bulunan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği, üye firmalar üzerinden siber güvenlik ve Kurumsal Kaynak Planlamaları (ERP) haritasını çıkardı. 84 firma ile yapılan “TAYSAD Bilgi Teknolojileri Araştırması” adlı çalışmaya göre, bilgi güvenliği konusunda gerekli altyapı yatırımlarını sağlayan firmalar, söz konusu teknolojilere uygun standartların yerine getirilmesi konusunda hızla yol alıyor. Araştırma sonuçlarına göre şirketlerin yüzde 73’ünün yıllık bilgi teknolojileri harcamaları 2 milyon TL’nin altında. Verilerin devamında markaların yüzde 17’sinin 2-5 milyon TL, yüzde 5’inin 5-10 milyon TL ve yüzde 5’inin de 10 milyon TL’nin üstünde BT harcamaları olduğu belirlendi. Ayrıca söz konusu harcama miktarlarının şirketlerin ciroları ile aynı oranda artış göstermesi de dikkat çekiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Şirketler yabancı yazılımları tercih ediyor
Araştırma, firmaların kurumsal kaynak planlamaları (ERP) konusunda geldikleri seviyeyi de ortaya koydu. TAYSAD Bilgi Teknolojileri Araştırması sonuçlarına göre, şirketler büyüdükçe ERP çeşitliliği de aynı oranda arttı. Ankete katılan firmaların yüzde 69’unun yabancı yazılım programlarını kullandığı görüldü. Bu firmaların yüzde 52’sinin mevcut ERP sistemini 10 yıldan fazla süredir kullandığı, yeni ERP sistemlerine geçerken de en çok SAP programını tercih ettikleri belirlendi. ERP sistemlerinin bakımında tercih edilen yöntemlerin dağılımına bakıldığında ise yüzde 40’lık oran ile öz kaynak kullanımı ilk sırada yer aldı. Onu yüzde 30 ile uzaktan destek, yüzde 25 ile dış kaynak ve yüzde 5 ile de global IT takip ediyor. Şirketlerin cloud (bulut) çözümlerinin de incelendiği araştırma, firmaların yüzde 51’inin cloud kullanmadığını ortaya çıkardı. Yine söz konusu şirketlerin “siber güvenlik” ve “veri güvenliği farkındalığı” incelendiğinde ise firmaların yüzde 40’ının bu konu hakkında bilgi sahibi olduğu ve gerekli önlemleri aldığı belirlendi.