Tesla Model S, kısa süre önce Laguna Seca pistine çıkmış ve burada kendi sınıfında bir rekor kırmıştı. Yeni hedef ise Nürburgring. Ancak burada ilginç bir detay var.
Tesla Model S, Laguna Seca pistinde yapılan denemede elde ettiği 1:36.555 tur ile pistin kendi sınıfında en hızlısı olmayı başardı. Ancak bu Nürburgring öncesi bir ön gösterimdi. Elon Musk, elektrikli otomobili ile Nürburgring‘in sınıf rekorunu da kırmak istiyor. Çünkü bu rekor şu an Porsche Taycan‘da bulunuyor. Geçtiğimiz haftalarda Nürburgring pistine çıkan Taycan, firmanın kendi test sürücüsü Lars Kern ile elde edilen 7 dakika 42 saniyelik zaman ile pistin dört kapılı tamamen elektrikli otomobil rekorunu eline almıştı. İşte bunu kırmak için çalışmalara başlayan Tesla, aracını şu an aşağıdaki videoda da görebileceğiniz üzere Yeşil Cehennem üstünde test ediyor. Ancak burada ilginç bir detay ortaya çıktı. Elon Musk’ın bizzat söylediği kadarıyla piste Taycan gibi beş değil yedi koltuklu Tesla Model S ile çıkılıyor. Sanıyoruz beş koltuklu Porsche Taycan’ı geçemeyeceğini anlayan firma, bu açıdan Nürburgring‘den eli boş dönememek adına yedi koltuklu rekoru hedefliyor. Bu kadar spesifik bir rekor için uğraşmak biraz saçma görünüyor. Daha sonra beş koltuklu denemenin olacağı da düşünülüyor.
Model S at Nürburgring has 7 seats
— Elon Musk (@elonmusk) September 12, 2019
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Tesla Model S, Laguna Seca’ya standart halde çıkmadı
Firma bunu kendini açıkladı. Rekoru kıran aracın prototip bir şase üstüne kurulduğu ve performansın sonuna kadar açtığı (Ludicrous ötesi Plain mod ile) aktarıldı. Bu altyapının Nürburgring pistinde de uygulanacağı tahmin ediliyor. Bu denemede aracı emekli Formula 1 pilotu ve dünya şampiyonu Nico Rosberg’in kullanma ihtimali bulunuyor. Ancak bu konu henüz yüzde 100 kesinleşmiş değil.