Üretim sürecine hemen başlanıldığı açıklanan 2020 Volkswagen Golf, güçlendirilen teknolojik yönleri ve daha modern motorlarıyla öne çıkıyor.
2020 Volkswagen Golf, geride bıraktığı yedi jenerasyonda 35 milyon kullanıcıya ulaşan bir ikonun yeni yüzü olarak nihayet resmi olarak karşımızda duruyor. Almanya’da düzenlenen özel bir etkinlik kapsamında örtülerinden kurtulan sekizinci nesil, marka yöneticilerinin açıklamaları doğrultusunda ağırlıklı olarak dijital özellikleriyle ön plana çıkarılıyor. Tasarım konusunda Volkswagen cephesinin “hiç olmadığı kadar sportif” olarak nitelediği yeni modelin kullanıcı cephesinde ise şimdilik daha sakin ve temkinlik karşılandığını söyleyebiliriz. Nitekim sıkı LOG takipçileri, yeni Golf ile ilgili yaptığımız değerlendirmelerin çoğunda bu konuyla ilgili ne denli eleştirililer yapıldığını anımsayabilir. Sözü daha fazla uzatmadan, Golf için açıklanan teknik detayların perdesini de aralamaya başlayalım.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
2020 Volkswagen Golf motor dinamikleri
Günümüzde tanıtılan hemen her modelde olduğu gibi artık elektrik gücününün de yeni Golf ile birlikte daha önce tutulduğunu görüyoruz. Toplamda beş farklı hibrit versiyonu sunulacağı açıklanan ve bu özelliğiyle markada bir ilk olarak otomobilde, 48V hibrit mimarisi de seçenekler arasındaki yerini alacak. Volkswagen’in eTSI olarak isimlendirdiğini duyurduğu başlangıç jeneratörü merkezli bu birliktelik kullanıcılara üç farklı versiyonla sunulacak. Gelen ilk detaylar ise bu versiyonların 110 PS, 130 PS ve 150 PS olmak üzere güçlerine göre ayrılacağını gösteriyor. Markaya göre 48V versiyonları standart benzinlilere göre yüzde 10‘a kadar daha tasarruflu bir sürüşe olanak tanıyacak.
Sekizinci jenerasyon içerisinde şarj edilebilir hibrit olarak satışa sunulacak isimse GTE‘den başkası değil. Ailenin diğer üyelerinde olduğu gibi verimlilik ve çevrecilik konusunda ileriye taşındığı söylenen versiyon iki farklı güç seviyesiyle tercih edilebilecek. Giriş seviyesinde 204PS ile sunulacak Golf GTE’de bir üst paketteyse 245PS seviyesine çıkılıyor. Bir öncekine oranla batarya paketi 13 kWh‘lık yeni bir üniteyle güncellenen modelin saf elektrik modunda 60 kilometre menzil sunması, Mercedes ve BMW gibi premium modelleri düşündüğümüzde gayet başarılı olarak değerlendirilebilir.
Dizel ve sıkıştırılmış doğalgaz seçenekleri de Golf ürün gamında yine tercih edebileceklerimiz arasında karşımıza çıkıyor. Dizel ayağında 115PS ve 150PS olmak üzere iki farklı versiyonla sunulan model, doğalgazda 130PS ile geliyor. Ailenin en üst noktasında yer alan 2.0 litrelik benzinli makineyse Golf R rozetiyle birlikte 300 beygirle yola çıkacak. Yeri gelmişken Volkswagen yetkililerinin sunum sırasında dizel motorda yüzde 80’e kadar NOx ve yüzde 17’ye kadar karbon salınım değerinde iyileşme yapıldığının altını çizdiğini de belirtmeden geçmeyelim.
Donanımlardan öne çıkan parçalar
Golf’ün tasarım dinamiklerine yoldaş olacak temel parçaları şüphesiz yeni donanımları ve renk seçenekleri olacak. Üst paketlerde 17 inçlik yeni tasarıma sahip setlerle tercih edilebilecek olan otomobilin GTE versiyonu beraberinde karakteristik bir farkı getiriyor. Volkswagen bu pakete özel olarak ızgara bölümüne de LED uygulama yaparak, gündüz farlarıyla güzel bir birliktelik atmosferi yaratıyor. Kokpit bölümüne geldiğimizde bizleri opsiyonel olarak 10 inçe kadar uzayan multimedya ekran ve dijital sürücü ekranı karşılıyor. Yeni direksiyon simidi ve otomatik vitesin tasarımı da yine deneyime doğrudan etki edecek noktalar arasında. Golf yeni jenerasyonuyla birlikte sunulan Harman Kardon ses sistemi ve 32 farklı renkle ambiyans aydınlatması da özellikle gece sürüşlerinin tadını başka bir noktaya çekmeye yardımcı olacak. Tanıtımla birlikte sipariş sürecini de başlayan yeni Golf, aralık ayı itibarıyla ilk olarak Almanya’da satışa sunulacak. Fiyat ve diğer planlama detaylarını kasım ayı içerisinde almayı bekliyoruz.