Yeni jenerasyon Peugeot 308 için masada görünen ilk detaylar
Rakiplerinin elde ettiği yeniliklere karşılık vermek adına artık önemli bir devrime ihtiyaç duyan Peugeot 308 için beklentiler masada beliriyor.
Volkswagen Golf, Honda Civic ve Ford Focus gibi birbirinden çetrefilli rakiplerin yer aldığı bir sınıfta mücadele eden Peugeot 308 için artık yeni döneme geçiş vakti yaklaşıyor. Ürün gamına baktığımızda ailenin tek yenilenmeyeni olarak dikkat çeken model için önümüzdeki yılın beklentiler içerisinde geçeceğini söyleyebiliriz. Golf ve Focus gibi iki dişli rakibinin yeni jenerasyonlara kavuşmasıyla birlikte artık elzem hal olan bu değişim rüzgarının beraberinde radikal esintiler getirmesi de şaşırtıcı olmayacak. İlk kez hibrit versiyonuna kavuşacağı resmi olarak netleşen 308’in bir adım ötesi olan tam elektrikli hali ise şimdilik belirsizliğini koruyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Geride bırakmaya hazırlandığımız 2019 yılını gerek satış gerekse yeni modeller bazında oldukça başarılı geçiren Peugeot’nun elektrik dönüşümüne verdiği önemi de görmüş olduk. 208 ve 2008‘i yeni jenerasyonda tam elektrikli versiyonlarla kullanıcılara sunacak olan Fransız üreticinin, 3008 ve 508 gibi modellerinde de hibrit ile çözüm ürettiğini biliyoruz. Hal böyle olunca da artık 308’in de bu dönüşüme ayak uydurması kaçınılmaz. Kısa süre önce konuyla ilgili açıklamalarda bulunan CEO Jean-Philippe Imparato; “Yeni jenerasyon 308, EMP2 platformu üzerine geliştirilecek. İlk aşamada şarj edilebilir hibrit versiyon ile kullanıcılarla buluşacağını net bir şekilde söyleyebilirim. Tam elektrik düşüncesini ise ancak sonraki süreçte ciddi olarak değerlendirebiliriz. Tam elektriğe geçiş sürecinde orta segment araçları kademeli adımlarla ilerletmeyi düşünüyoruz.” ifadelerine yer verdi. Bu noktada 208 örneğindeki gibi daha çok B segment gibi giriş seviyesini önde tutan Peugeot’nun hibrit sistemi için de elimizde net teknik veriler var.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yeni Peugeot 508 Hybrid ve 508 Peugeot SW Hybrid ile karşımıza çıkan bu bileşen de 180 beygir güç üreten PureTech benzinli motor merkeze alınıyor. 110 beygir güç üreten elektrikli motorla kombin edilen bu reçete sayesinde kilometredeki karbon salınım değeri 29 grama kadar optimize ediyor. 11.8 kWh kapasiteli batarya WLTP normuna göre sedanda 54 kilometre ve SW versiyonunda 52 km saf elektrikli sürüş menzili sunuyor. Hibrit ünitenin şarj süresi ise Wallbox üzerinden 1 saat 45 dakikadan az sürüyor. 308 için şarj edilebilir hibrit seçenek bu kada net olarak görünürken uyarlanma sürecindeki teknik değerlerin değişimi de bir o kadar merak ediliyor.
İlginizi çekebilir
Ford Focus reklam filmi