Dünyanın en popüler anlık mesajlaşma uygulaması WhatsApp için ilk aşamada çok sorun olmayacak ancak yine de birçok kişinin hoşuna gitmeyecek yeni bir dönem başlıyor.
Sosyal medya devi Facebook‘un sahibi olduğu WhatsApp, uzun yıllardır ücretsiz olarak kullanılıyor. Ancak hatırlarsınız 2019’un başında bu ücretsiz yapının artık reklamlar ile destekleneceği ortaya çıkmıştı. İşte bu durum 2020’nin başı itibariyle gerçek oluyor. Söylendiği kadarıyla kısa süre içerisinde uygulamanın “Durum” bölümü içerisinde reklamlar çıkmaya başlıyor. Instagram ya da Facebook Hikayeleri’nin benzeri diyebileceğimiz bu bölüm, paylaştığınız içerikleri 24 saat içerisinde siliyor ve artık bunlar arasında reklamlar da yer alacak deniyor. Konu hakkında geçtiğimiz aylarda bir açıklama yapan şirketin üst düzey isimlerinden Chris Daniels, “Durum bölümü şirket için birincil para kazanma seçeneği ve aynı zamanda işletmelerin insanlara ulaşması için bir fırsat olacak” demişti. Reklamlar daha önce de söylediğimiz gibi kullanıcılar tarafıdan çok sevilmiyor. Ancak sürecin çok fazla kullanılmayan “Durum” bölümü içerisine geliyor olması güzel duruyor. 1,5 milyardan fazla kullanıcıya sahip platform, artık bu reklamlar üzerinde WhatsApp bünyesinde büyük paralara kazanmaya başlıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
WhatsApp için 2020’de reklam yanında yeni özellikle de geliyor
2020’de karşımıza ilk olarak koyu arayüz modu çıkıyor. Kişiler tarafından çok uzun zamandır istenen bu mod, biliyorsunuz aktif olarak test ediliyor. Bu mod arayüzü özellikle OLED / AMOLED ekranlı telefonlar için çok daha az enerji harcar hale getiriyor. Uygulama 2020’de aynı zamanda gruplar içerisinde görev yapan bir kaybolan mesaj altyapısı da kazanacak. Bu kaybolan mesaj altyapısı, gruplar içerisinde sadece grubun kurucusu tarafından tüm mesajların otomatik olarak silinmesi için kullanılacak. Ayrıca WhatsApp‘ta kullanıcılar yakında gelen bir görseli direkt olarak Google’da arayabilecek. Bu sayede kullanıcılar taraflarına gelen fotoğrafın orijinal kaynağını Google üstünden bulabilecek.