reklamı kapat

POPÜLER

instagram

Instagram para basıyor! Platformun dudak uçuklatan kazancı

Popüler fotoğraf paylaşım uygulaması Instagram, geçtiğimiz yılın reklam kazancını açıkladı. Platform adeta Facebook’un altın yumurtlayan tavuğu.

Şirketlerin dördüncü çeyrek raporlarını açıklamasıyla yıllık kazançları da netleşirken, bu isimlerden en dikkat çekeni Instagram oluyor. Facebook’un 2012’de sadece 715 milyon dolar ödeyerek satın aldığı uygulama, Facebook’a 2019 yılında reklam gelirleri ile 20 milyar dolar kazandırmış. Instagram’ın bu getirisi, popüler video servisi YouTube’un kazancını dahi geride bırakıyor. Google geçtiğimiz günlerde 15 yıl sonra ilk kez YouTube’un reklam gelirini açıklamış ve 2019 için 15 milyar dolar kazanç elde ettiklerini kaydetmişti. Instagram’ın YouTube’a kıyasla bir avantajı daha bulunuyor. Platform reklam gelirlerini YouTube gibi içerik üreticileriyle paylaşmıyor. Her 3 hikayede bir görüp bıktığımız o reklamlardan sponsorlu içeriklere kadar her bir gönderi sadece Instagram’ın kasasına giriyor.

Facebook’un geleceği Instagram

Şu noktada platformun Facebook için ne kadar karlı bir işe dönüştüğünü vurgulamaya gerek olmadığını düşünüyoruz. Hatta öyle ki, geçtiğimiz yıllarda yaşanan onca skandalın da ışığında halihazırda Facebook’un geleceği Instagram gibi görünüyor. Popüler sosyal medya devi kendi arayüzünü dahi yavaş yavaş Instagram’a benzetmeye çalışıyor. 1 milyarın üzerinde kullanıcısı bulunan Instagram’ı günlük aktif 500 milyonun üzerinde kullanıcı ziyaret ediyor. Bu da platformu reklam verenler için altın madenine dönüştürüyor. En azından şimdilik.

2019 itibarıyla düşüş trendine girdiğini bildiğimiz Instagram’ın büyümesinin ilk kez tek haneli sayılara vurduğunu söyleyelim. Önümüzdeki dönemlerde bu durumun giderek düşeceği de kaydediliyor. Platformun bu başarısını ne kadar koruyabileceğini zaman gösterecek.

İlginizi çekebilir

Instagram’da gördüğünüz ruju artık evde yapabilirsiniz. Fenomenlere marka sormayı bitirecek güzellik ve bakım ürünü