TOFAŞ, 2019 yılı verilerini açıkladı; yatırımlar devam edecek!
2019 içerisinde kayıt altına alınan operasyonları detaylı verilerle paylaşan TOFAŞ, genel bazda daralan pazara rağmen ürün gamıyla kendisi ileriye taşımayı başardı.
PSA grubunun iki önemli markası olan Peugeot ve Citroen‘in ardından TOFAŞ da geçtiğimiz yılın değerlendirmesini rakamlar üzerinden paylaştı. Türkiye’nin hem binek hem de hafif ticari araç üreten tek otomotiv şirketi konumundaki marka 2019 yılını başarılı bir performansla kapattı. Geçtiğimiz yıl yapısal ve ürün yenilikleri kapsamında 107 milyon Euro yatırım yapan Tofaş, Bursa’daki fabrikasında banttan indirdiği 264 bin adet araçla otomotiv sanayi üretiminin yüzde 18’ini, 194 bin 145 adetlik ihracatıyla ise Türkiye otomotiv ihracatının yüzde 15’ini tek başına gerçekleştirdi. Bu veriler doğrultusunda, şirketin 2019 yılı gelirlerinin bir önceki yıla göre yüzde 1,6 artarak 18,8 milyar TL olduğunu görüyoruz. Aynı dönemde Tofaş net karını geçen yıla kıyasla yüzde 11,5 artırarak 1,5 milyar TL rakamına ulaştı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
TOFAŞ, özellikle Fiat markası ile Türkiye pazarında ciddi bir ivmelenme yakaladı
Şirketin açıklamalarının devamında 2019’da 2,3 milyar dolarlık ihracat geliri elde ettiği ve 919 milyon dolarlık dış ticaret fazlası vererek ülke ekonomisine katkıda bulunduğunu görüyoruz. Son 10 yıla bakıldığında ise bu rakam yaklaşık 7 milyar dolarlık dış ticaret fazlasına işaret ediyor. Konuyla ilgili açıklamlarda bulunan CEO Cengiz Eroldu: “Fiat geçtiğimiz yıl yüzde 15,9’luk pazar payıyla Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarının lideri oldu. Alfa Romeo ve Jeep markalarımız da daralan pazarda satış hacimlerini koruyarak pazar paylarını artırma başarısı gösterdi. İç pazarda yüzde 93’lük payla yerli üretimden satışlardaki lider konumumuzu da bir kez daha pekiştirdik. Tofaş çatısı altındaki Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, Ferrari ve Maserati markalarımızın satışları toplamında 2019 yılında pazar payımızı yüzde 5,7 oranında artırarak yüzde 16,4’e çıkarttık. 2015 yılında 1 milyar dolarlık yatırımla hayata geçirdiğimiz Egea, geçen yıl da ezber bozmaya devam etti. Hatchback ve Station Wagon karoserli versiyonlarında sportif donanıma sahip 3 yeni özel seri satışa sunduğumuz Egea ile otomobil pazarında payımızı yüzde 8.6’dan yüzde 14.8’e yükselterek önemli bir sonuç elde ettik.” ifadelerine yer verdi.
2020 yılı beklentilerine de değinen Cengiz Eroldu, Türkiye toplam pazarının 560-600 bin adet seviyesinde kapanmasını beklediklerini ifade ederken; “2020 yılında yatırımlarımızı geçen seneye göre 2 katından fazla arttırarak sürdüreceğiz. 2019 gibi zorlu bir yılda gösterdiğimiz başarıyı, 2020’ye taşıyarak istikrarlı performansımızı koruyacağız.” açıklamasında bulundu.