Japon otomotiv devi Nissan, her gün farklı bir otomobil kullanmanıza imkan veren, Netflix benzeri abonelik sistemini duyurdu.
Dijital abonelik platfromları özellikle son 5 senedir çok yaygınlaştı. Netflix’in elde ettiğini başarının ardından hem yerel hem küresel onlarca dijital platform yayın hayatına başladı. İlk başlarda sadece filmler üzerine olan bu platformlar artık oyunlardan müziklere dev bir yelpazeye sahip. Görünüşe göre bu olan daha da genişleyerek otomotiv sektörüne de kaymak üzere. Japonya’nın en köklü otomobil şirketlerinden biri olan Nissan, kullanıcılarının her gün farklı model bir Nissan sürmelerine imkan sağlayan dikkat çekici bir abonelik sistemini duyurdu. Nissan Switch adı verilen bu sistem temelde Netflix ile oldukça benzerlik taşıyor. Amerika Birleşik Devletleri’nde denenmeye başlanacak sistem başarılı olması durumunda öncelikli olarak tüm ABD’ye yayılacak. Yeni girişim detayları ile de bizleri heyecanlandırdı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Nissan, Netflix’in yolundan ilerliyor
Sistemin detaylarına baktığımızda, abone olmak isteyenler öncelikli olarak hizmet bedeli adı altında 495 dolar gibi bir ücret ödemek zorunda. Bu bedelin tek seferlik olduğunu da hatırlatmak gerek. Aydından ise aynı Netflix’de olduğu gibi abonelik paketleri sizleri karşılıyor. ‘Select’ ve ‘Premium’ adı verilen bu paketlerin fiyatları aylık olarak 699 ve 899 dolar. Paketlerin fiyatının farklı olmasındaki temel sebep ise farklı araçlar sunuyor olmaları. Örneğin Select paketi Altima ve Rogue gibi modelleri sunarken Premium paketinde Maxima sedan ve Armada seçenekleri bulunuyor. Sistem hakkında diğer dikkat çekici bir detay ise tüm paketlerde temizlik, sigorta ve yol yardım gibi hizmetlerin stantard olarak sunulması.