Mercedes EQC için Brabus dokunuşuyla performans limitlerini artırma vakti
Mercedes EQC, markasının en popüler geliştiricisi olan Brabus’un garajından çıkarken fabrika verilerini de bambaşka bir noktaya taşıyor.
Mercedes’in elektrik oluşumu kapsamında karşımıza çıkarttığı ilk model olarak asfalt üzerinde karşımıza çıkmaya devam eden EQC’nin, kısa süre içerisinde tamamlayıcı iki aile arkadaşı da yanına eklenecek. Son dönemlerde prototip versiyonları üzerinden gündemde olan EQA ve EQB üzerindeki konuşmalar bir süre geri planda kalabilir. Cenevre Otomobil Fuarı’nın iptaliyle birlikte planları sekteye uğrayanlardan birisi olan Brabus, Mercedes EQC üzerinde gerçekleştirdiği geliştirmeyi resmi kaynakları üzerinden meraklılarıyla paylaştı. Markanın popüler geliştiricisi olarak bildiğimiz şirketin EQC üzerinde yaptığı dokunuşlarla birlikte performans dinamiklerinin özellikle tork ayağında hatırı sayırlı iyileşme görülen EQC, bazıları için daha da çekici bir hal aldı da denebilir.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Mercedes EQC Brabus projesinden fark yaratan rakamsal veriler
Brabus tarafından yapılan açıklamada EQC’nin nereden nereye geldiğini görmek aslında çok kolay. Fabrika çıkış olarak 402 beygir güce ve 750 Nm torka sahip olan otomobil, modifikasyonun ardından 416 beygir güç ve 830 Nm tork seviyesine çıkarılıyor. Sunulan Sport sürüş modundan tamamen aktif şekilde yere aktarılan bu değerler EQC’nin 0’dan 100’e hızlanmasını 4,9 saniyede tamamlasına olanak tanıyor. Bu değerin fabrika verisinden 0,2 saniye daha iyi olduğunu ve maksimum sürat noktasında 180 km/s’in değişmediğini de belirtmeden geçmeyelim. Brabus ekibinin model üzerindeki değişimleri gövde üzerindeki paketlerle de destekleniyor. Tampon, marşpiyel ve spoiler gibi yeni dokunuşlara 21 inçlik jant setinin de eklendiğini görüyoruz.