Üç temel bölgede önemli geliştirmeleri beraberinde getiren 2021 Hyundai Kona, bir önceki versiyonun başarısı yukarı taşıyama potansiyeline sahip.
Geçtiğimiz haftalarda ipucu görselleri üzerinden alabileceği muhtemel yenilikleri üzerinden konuşmaya başladığımız 2021 Hyundai Kona da bu hafta örtülerinden kurtulan isimler arasındaki yerini aldı. 2021 Peugeot 3008’in ardından bugün karşımıza çıkarılan model oldukça nitelikli bir makyaj operasyonuna dahil edilmiş durumda. Süreç içerisinde bizim de test konuğumuz olan Kona’nın yeni model yılıyla özellikle ön tasarım çizgilerinde Santa Fe’yi andırdığını kolaylıkla söyleyebiliriz. Araca çok daha dikkat çekici ve modern bir karakter katan bu yeni yüzün ilgi çekme oranını artırma potansiyeline sahip. Tasarımla birlikte kaputun altına dahil edilen hibrit dokunuşu bu makyajın nitelikli maddeleri arasına yazabiliriz.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
2021 Hyundai Kona tasarımında kilit detaylar
Güncellenen Kona’nın genel şekli eski model dinamikleri üzerine kurulu. Nitekim bu durumu arka bölümde sadece LED stop lamlarına yapılan sade değişimden görebiliyoruz. Temel değişim ise biraz önce altını çizdiğimiz gibi ön tarafta. Bu değişiklikler özellikle Hyundai’nin yeniden tasarlanmış LED gündüz farları, yeni bir alt tampon ve ızgarayı radikal bir şekilde içerisine alıyor. Kona’nın özellikle N paketiyle birlikte göz alıcı bir kompakt SUV haline geldiğini söyleyebiliyoruz. Kokpit bölümünde de dışarıda yapılan makyajın esintileri mevcut. Örneğin Kona’da 10,25 inçlik bir dijital sürücü ekranı kullanıcı deneyimi tarafında ciddi bir fark yaratacak. 10,25 inçlik multimedya ekran da buradaki tamamlayıcı parça. Kokpitte yapılan diğer güncellemeler arasında ambiyans aydınlatma teknolojisi, iki tonlu bej ve haki deri gibi bir dizi yeni renk ve döşeme seçeneği yer alıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Yenilenen Kona’nın kaputunun altında da önemli yenilikler var. Ailenin zirvesinde konumlandırılan 1,6 litrelik turbo benzinli motor yaklaşık 195 beygir güç ve 7 kademeli çift kavrama otomatik şanzımanla geliyor. Bu kombinasyon altyapıda dört tekerlekten çekişli sürüş deneyimiyle kombin edilebilecek. 1,6 litrelik dize seçenekte ise 48V mild-hybrid destekli bir kombinasyon var. Yine 7 kademeli şanzımanla gelen bu motorun elektrik desteğiyle 135 beygir seviyelerinde görüyoruz.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Ailenin giriş seviyesinde yer alan 1.0 litrelik turbo benzinli motor ise yaklaşık 120 beygir güç ile yolda olacak. Burada da 48V hybrid sistemi görebiliyoruz. Kona Hybrid versiyonunda ise 1,6 litrelik motor elektrik motoruyla birlikte gelen reçeteyi 138 beygirle asfalta yansıtacak. Motorla birlikte altyapıdaki süspansiyon ve direksiyon tepkisi gibi parçalar da iyileştirildi. Beraberinde; Kör Nokta Çarpışma Önleme Asistanı, Arka Çapraz Trafik Çarpışma Önleme Asistanı, Dur-kalk özellikli Akıllı Hız Sabitleyici, Önde Gelen Araç Kalkış Uyarısı, Şerit Takip Asistanı, Akıllı Hız Sınırı Uyarısı ve Güvenli Çıkış Uyarısı gibi yeni elektronik destekler de getirecek olan Kona bu yıl sonlarına doğru kademeli olarak satışta olacak.