Geçtiğimiz hafta otomobillerde uygulanan ÖTV miktarlarının artmasının ardından sular durulmuyor. Bu kez ise önceden araç siparişi veren sürücülerin mağduriyeti gündemde.
ÖTV artışının açıklanmasının üzerinden oldukça zaman geçti. Ancak buna rağmen konu hakkında tartışmalar devam ediyor. Çünkü zam açıklanmadan önce sipariş veren ve araçlarını teslim alamayan mağdur insanlar olduğu söyleniyor. Örneğin haftasonu olması nedeni ile kaporasını verip, haftabaşında aracını almak için bekleyenler yada araç teslimi için sırada olanlar.. Mağdur sürücülerin ortak noktası anlaşmaya varılan fiyattan daha fazla bir ücret ile karşılaşılması. Peki bu durumda ne yapmak gerek? ÖTV farkı konusunda kim sorumlu?
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ÖTV zammı fiyatlarda inanılmaz değişimler getirdi
Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Eskişehir Şube Başkanı Av. Murat Kalkan, “Yakın bir dönemde ÖTV düzenlemesi ile bir takım araçların vergi oranları arttırılmıştır. Bu artışla birlikte bir takım firmalar ÖTV farkını tüketiciye yansıtmaya çalışmışlardır. Derneğimize başvuran bir tüketicimizden hareketle konuyu biraz daha somutlaştırmak istiyorum. Tüketicimiz ÖTV zammı gelmeden birkaç gün önce 2.5 milyon lira tutarında bir aracı bedelini ödeyerek satın alıyor. Ancak firma, aracın ellerinde olmadığını birkaç gün içerisinde geleceğini ve tescil işlemlerinin o zaman yapılacağı bilgisini veriyor. Araç firmaya ulaşmadan ÖTV zammı geliyor ve firma, tüketiciden 600 bin lira ÖTV farkı 212 bin lira da fiyat farkı çıktığını toplamda 812 bin lira ödemesi halinde aracın kendilerine teslim edileceği bilgisini veriliyor
Tüketicilerimiz, böyle bir durum ile karşılaştıklarında derhal satıcı firmaya ihtar keşide ederek haksız taleplerini kabul etmediklerini, aracı satın alması halinde sözleşmeye aykırı davranan firma hakkında hukuki yollara başvuracağını bildirmeleri gerekmektedir.” ifadelerine yer verdi.