Yeni Cupra Leon asfalta çıkıyor; işte ana hatlarıyla bilmeniz gerekenler
Zengin motor ve donanım seçeneklerinin yanında rakamsal verileriyle de dikkat çekecek Cupra Leon, iki farklı gövde tipiyle geliyor.
Resmi tanıtım etkinliği şubat ayı içerisinde gerçekleştirilen Cupra Leon için Avrupa pazarındaki macera başlıyor. Koronavirüs sürecinden etkilenen isimlerden birisi olan modelin, yeni kurulan departman tarafından aldığı dokunuşlar meraklılarının ilgisini çekme potansiyeline sahip. Civic Type R başta olmak üzere hot-hatc sınıfındaki sıkı rekabete dahil olacak modeli ayıran birkaç önemli temel özellik karşımızda duruyor. HB gövde tipinin yanında station wagon olarak da satışa sunulacak olan versiyonun motor dinamiklerinde kablo ile şarj edilebilir hibrit seçeneğinin bulunması da potansiyel alıcılar için ilgi çekici bir nitelik olacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Cupra Leon teknik özellikleri
Golf ailesinde de gördüğümüz MLB Evo platformu üzerine geliştirilen Cupra Leon’un kaputunun altında iki farklı motor seçeneği göreceğiz. Tercih konusunda ne denli bir ilgi göreceği merak edilen hibritin merkezinde 1,4 litrelik benzinli motor karşımıza çıkıyor. Elektrik gücüyle desteklenen bu model 245 PS’lik güçle 0’dan 100’e hızlanmasını 6,7 saniyede tamamlarken maksimumda 225 km/s hıza çıkabilecek. Saf elektrikli sürüş modu da bulunan Cupra Leon’un hibrit paketi, 60 kilometreye kadar menzil kat edebilecek. Aracın bataryalarıysa Wallbox üzerinden 3,5 saatte dolu hale getirilebiliyor. Bunun dışında ise motor dinamikleri 2.0 litrelik TSI’a emanet. Bu motor 245 PS güç-370 Nm tork ile birlikte 300 PS güç-400 Nm tork reçeteleriyle tercih edilebilecek. Sportstourer olarak listede yer alacak SW gövde tipiyse sadece 306 beygir güç ve 400 Nm tork değerleriyle geliyor. Adaptif süspansiyon sistemi, Brembo frenler ve elektronik diferansiyel gibi özelliklerle zenginleştirilebilen Cupra Leon kademeli olarak satış noktalarındaki yerini alacak.