Hyundai Kona Electric, bataryasında meydana gelebilecek yangın riski sebebiyle Güney Kore merkezli olarak geri çağrılmanın eşiğinde.
Tanıtıldığı günden itibaren Hyundai ürün gamındaki yıldız isimlerden birisi haline gelen Kona Electric, süreç içerisinde çokça iddialı gelişmenin merkezinde yer aldı. Son olarak bir menzil rekoruyla karşımıza çıkan modelin bu seferki gündem maddesiyse maalesef olumlu yönde değil. Güney Kore merkezli olarak karşımıza çıkan gelişmede, yerel otoritelerin araçta konumlandırılan hatalı pil hücresi üretimine bağlı olarak ortaya çıkabilecek kısa devre nedeniyle geri çağırmaya karar verdiğini görüyoruz. Kona Electric altyapısında ortaya çıkabilecek olan kıvılcımın kullanıcıların hayatını doğrudan tehlikeye atacak bir yangına neden olabileceği de detaylar arasında dikkat çekiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Hyundai Kona Electric geri çağrılma süreci bu ay başlıyor
Geri çağırma gelişmesinin dış basında da yer almasıyla birlikte araçlar için takvimler de kendisini göstermeye başladı. Bu kapsamdaki detaylara baktığımızda sürecin 16 Ekim’den itibaren başlayacağını görüyoruz. Geri çağırmayla birlikte araçlarda yapılacak incelemenin ardından yazılım güncellemeleri veya doğrudan pil değişimleri uygulamaları kullanıcıları bekliyor olacak. Toplam karneye baktığımızda ise 2017 yılından başlayıp 2020 yılına kadar uzanan süreçte üretimi gerçekleştirilen toplamda 25.564 Kona Electric’in bu çağırmadan etkileneceğini görüyoruz. Hyundai cephesi de, geçtiğimiz süreçte farklı noktalardaki yangın haberlerine konu olan araçla ilgili sorunun nedenini belirlemek için gerekli tüm önlemlerin alınacağının altını çiziyor. Fabrika verilerine göre tamamen dolu şarj ile yaklaşık 485 kilometre menzil kat edebilen Kona Electric’in bataryaları LG Chem tarafından tedarik ediliyor.