Türkiye’de sosyal medya tarafında geçilen yeni dönem ışığında Facebook gibi devlere üçüncü para cezası da geldi. Sorun büyüyor.
Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulu’nda kabul edilen “İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi” ile Türkiye’de yeni bir sosyal medya düzenine geçildi. 1 Ekim’de yürürlüğe giren yasa ile Türkiye’de günlük erişimi bir milyondan fazla olan sosyal ağ sağlayıcıları Türkiye’de temsilci bulundurmak zorunda kaldı.
Hayata geçen yasal sürenin sona ermesinin ardından geçtiğimiz ay Türkiye özelinde “temsilci bildiriminde bulunmayan” Facebook, Instagram, Twitter, Periscope, YouTube ve TikTok gibi sosyal medya platformlarına 10 milyon lira ceza kesilmişti. Geçtiğimiz hafta Türkiye’nin resmi bir “temsilci bulundurma şartını yerine getirmeyen” Facebook, Twitter, YouTube, TikTok ve Instagram’a ikinci yaptırım olan tam 30 milyon TL ceza kesildi.
Bugün ise bunların üzerine günlük erişimi 1 milyondan fazla olmasına ve yasal zorunluluğa rağmen ülkeye temsilci atamayan yurt dışı kaynaklı sosyal ağ sağlayıcılarına (İsimler arasında Pinterest, LinkedIn ve Dailymotion da var), Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından bir 30 milyon lira ceza daha kesildi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Facebook, Twitter, YouTube, TikTok ve Instagram gibi devler halen bu cezalar karşısında sessiz kalıyor
Daha önce de söylediğimiz gibi özellikle bir sonraki ceza oldukça büyük. Çünkü temsilcisi kuralı uyulmadığı takdirde önce reklam vermek yasaklanacak, reklam yasağından üç ay sonra da bant genişliği azaltılacak. Firmaların bu son iki aşamaya karşı artık mutlaka bir temsilcisi ataması gerekiyor. Ancak halen bu konuda tam bilgiler gelmiyor.