Her geçen yıl daha da önemli bir hal alan su tüketimi konusunda üretim faaliyetlerini yenileyen Audi, bu konuda önemli çalışmalar gerçekleştiriyor.
Elektrikli otomobil ürün gamlarını çeşitlendirerek kademeli olarak filo emisyonlarını da aşağı çekmeye başlayan üreticiler, çevre dostu bu dönüşüm hamlesini diğer kollarla da destekliyor. İçerisinde lojistik ve fabrikalardaki üretim aşamalarını da alan planlamalar, dünyanın içerisinde bulunduğu iklim değişikliği için hayati derecede önemli. Audi cephesi de küresel çapta artık bir risk haline gelen su tüketimi konusunda önemli çalışmalar gerçekleştiriyor. Marka tarafından yapılan güncel planlama bizlere 2035 yılına gelindiğinde su tüketiminin yarı yarıya azalabileceği bir şablon sunuyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Audi Meksika tesisleri, su yönetimi konusunda öncü konumunda
Birleşmiş Milletler tarından yapılan çalışmaların ışığında içme suyuna olan talebinin 2050 yılına kadar yüzde 55 artabileceğini öngörülüyor. Böylesi kıt bir kaynak, birçok üretimde olduğu gibi otomotiv üretiminde de hatırı sayılır oranda kullanımda. Audi’nin bu kaynağın kullanımını, özellikle içilebilir tatlı su tüketimini azaltmak ve 2035 yılına kadar, üretilen araç başına su tüketimini yarı yarıya düşürmek hedefiyle yeni bir uygulamayı devreye alıyor. Halen tesislerinde, birçok kez kullanılmış geri dönüştürülmüş suyu kullanan Audi, tüm üretim tesislerinde kapalı su çevrimlerine sahip olmayı planlıyor.
Su koruma önlemlerini üretim yaptığı bölgelere göre önceliklendiren marka, bölgesel koşulları da dikkate alarak, suyun özellikle nispeten daha değerli olduğu alanlarda önlemlerin uygulanmasına hız veriyor. Bu şekilde, üretimde ekolojik ağırlıklı su tüketimini, 2035 yılına kadar üretilen araba başına yaklaşık 3,75 metreküpten, ortalama 1,75 metreküpe düşürmeyi hedefliyor. Suyun bir kaynak olarak en ekonomik kullanımı söz konusu olduğunda markanın Meksika’daki tesisi bir öncü olarak lanse ediliyor.
Tesis, dünya genelinde tamamen atık su kullanarak araç üretimi gerçekleştiren ilk tesis konumunda. Üretim sonrası ortaya çıkan atık su, öncelikle kimyasal ve fiziksel iyileştirmeden geçirilerek, ağır metallerden arındırılıyor. Daha sonra biyolojik arınma merkezine gönderilerek, burada organik atıklardan temizlenen su, son olarak filtreleme ve diğer süreçlere tabi tutuluyor. Hem hijyen hem de kalite olarak üretimde tekrar kullanılacak hale getirilen su, aynı zamanda yeşil alanlarının sulanması için de kullanılıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Audi’nin Neckarsulm tesisleri de Unteres Sulmtal belediyesine ait atık su arıtma tesisleri arasında kapalı bir su döngüsü oluşturuyor. Döngü ve yeni bir su tedarik tesisini inşa etmeden önce, prosedürü bir pilot tesisle test eden Audi, arıtma tesisinden dönen suyu, fabrika binasında yerleşik bir alana toplayarak, filtrasyonunu ve yeniden kullanılmak üzere arıtımını yapıyor. Süreç boyunca su kalitesini sürekli olarak kontrol eden Audi, her iki haftada bir arıtılmış suyun özelliklerini laboratuvar analiziyle de ölçüyor. Testler başarılı olması halinde, yeni su temini tesisinin inşaatına 2022’de başlanılması ve su döngüsünü 2025’ten itibaren kapatılması planlanıyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Audi Ingolstadt’ta ise yeni bir servis suyu tedarik merkezi kullanımda. Önceki arıtma sistemiyle birlikte, üretilen atık suyun ortalama yarısı, arıtılacağı ve yeniden kullanıma hazırlandığı bir devreye besleniyor. Tesis, atık suyu üretimde tekrar kullanmadan önce üç aşamada arıtıyor. Audi böylece, yılda 300 bin metreküp tatlı su tasarrufu sağlıyor. Marka kendi su talebini mümkün olan en fazla kaynak tasarrufu sağlayacak şekilde karşılamak amacıyla birden fazla tesisinde yağmur suyu toplama havuzları kullanıyor.
Referans olarak gösterilen Meksika fabrikasında 240 bin metreküp kapasiteli bir su deposunun bulundurulması dikkat çekiyor. Mayıstan ekime kadar yaklaşık altı ay süren yağmur mevsimi boyunca dolan depoda toplanan ve arıtılan yağmur suyu, fabrikada kullanılıyor. Audi Ingolstadt’ta ise yağmur suyunu üretim suyu olarak tesisteki su döngüsüne beslemek için yeraltı yağmur suyu tutma havuzları kullanıyor. Tesis, hava koşullarına bağlı olarak, yılda 250 bin metreküp yağmur suyu kullanıyor.
İlgili video
e-tron GT tanıtımı