reklamı kapat

POPÜLER

Volvo

Volvo, binek sonrası elektrikli ağır ticari modellerinde de vites artırıyor

Farklı segmentlerde hizmet veren üç elektrikli modeliyle dönüşümü başlatan Volvo Trucks, kısa vadeli planlamalarında tamamen karbon salınımını aşağı çekmeye odaklanmış durumda.

2022’nin ikinci yarısında ağır hizmet tipi tamamen elektrikli 3 yeni aracın satışına başlayacak olan Volvo Trucks, karayolu ağır yük taşımacılığında elektrikli araçlara geçişini hızlandırmayı hedefliyor. Farklı nakliye ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunan Volvo Trucks özellikle AB ülkelerinde yakın gelecekte tüm kamyon taşımacılığında elektrikli araçlara geçme konusunda da kararlı. 2017 yılı itibarıyla Türkiye distribütörlüğünü Temsa İş Makinaları’nın yürüttüğü Volvo Trucks’ın satışa sunduğu üç yeni elektrikli kamyon modeli taşımacılıkta yeni bir döneme girişin de anahtarı konumunda. Volvo FH ve Volvo FM modelleri ile kentsel taşımacılıkta kullanılan elektrikli kamyonların şehirlerarası bölgesel taşımacılık için de kullanılması artık mümkün. Yeni elektrikli Volvo FMX modeli ise inşaat taşımacılığı operasyonlarının daha sessiz ve daha yeşil gerçekleştirilmesine katkı sağlıyor.

Volvo, elektrikle birlikte hidrojen yakıtlı kamyonlara da öncelik veriyor

Volvo Trucks’ın elektrikli araçlara geçiş süreci, hizmet odaklı yaklaşımı sayesinde, çok sayıda servis, bakım ve finansman çözümünün yanı sıra elektrikli taşımacılığa daha kolay ve daha hızlı geçişi kolaylaştırmaya yardımcı olabilecek farklı seçenekleri de içeriyor. Yakın dönemde kamyon taşımacılığında elektrikli araçlara geçilmesi konusunda büyük bir potansiyel olduğunu belirten departman Başkanı Roger Alm, konuyla ilgili yaptığı değerlendirmesinde; “Elektrikli kamyonların 2030 yılına kadar Avrupa’daki satışlarımızın yarısını oluşturmasını hedefliyoruz. Piyasaya sürdüğümüz bu üç yeni ağır hizmet kamyonu, bu hedefe ulaşma yolunda attığımız büyük bir adım. Küresel bayi ağımız ve servis atölyelerimiz aracılığıyla sunduğumuz bu eksiksiz elektrikli taşımacılık çözümleri, müşterilerimizin başarıları açısından da hayati bir role sahip.” ifadelerine yer verdi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Uzun mesafeli ağır taşımacılıkta da elektrikli araçların kullanılacağını öngören İsveçli üretici hem yüksek yük kapasitesi hem de çok daha uzun mesafeler için elektrik üretmeye yönelik hidrojen yakıt hücreleri kullanmayı planlıyor. Bu konuya da öncelik verdiklerini belirten Roger Alm, “Hidrojen yakıt teknolojisi hızla gelişiyor ve amacımız aynı zamanda hem pilleri hem de yakıt hücrelerini kullanarak uzun sürüş mesafelerini elektrikli hale getirmek. 2020’li yılların ikinci yarısında yakıt hücreli elektrikli kamyonlar satışına başlamayı hedefliyoruz.” şeklinde konuştu.

İlginizi çekebilir

Precept projesi gerçek oluyor

İLGİLİ HABERLER