Apple, geçtiğimiz haftalarda iOS 14.5 ile Uygulama Takibi Şeffaflığı isimli yeni bir dönem başlattı. İşte bu yeni dönem Twitter tarafını da etkiliyor.
iOS 14.5 ve aynı zamanda iPadOS 14.5 ile Uygulama Takibi Şeffaflığı dönemi başladı. Peki özellik tam olarak nedir? Apple’ın resmi açıklaması şöyle:
“Uygulama Takibi Şeffaflığı, bir uygulamanın reklam sunma veya veri simsarlarıyla paylaşım amacıyla, başka şirketlerin uygulamaları ve web sitelerindeki eylemlerinizi takip edip edemeyeceğini seçmenize olanak sağlar. “
“Eylemlerinizi takip etme isteği aldığınızda İzin Ver’e veya Uygulama Beni Takip Etmesin’e dokunabilirsiniz. Uygulamanın eylemlerinizi takip etmesine izin verip vermediğinize bakılmaksızın uygulamanın tüm özelliklerini kullanmaya devam edebilirsiniz.”
“Uygulama Beni Takip Etmesin’i seçerseniz uygulama geliştiricisi, genellikle takip amacıyla kullanılan sistem reklam tanıtıcısına (IDFA) erişemez. Ayrıca, uygulamanın sizi veya aygıtınızı tanımlayan diğer bilgileri (ör. e-posta adresiniz) kullanarak eylemlerinizi takip etmesine de izin verilmez.”
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Facebook ve Twitter gibi devler bu özelliği pek sevmedi
Çünkü iki isim de platformunda takip üzerinden oluşturulan özelleştirilmiş reklam sunuyor. Bu reklamlar firmalar için değerli çünkü daha çok gelir getiriyor.
Uygulama Takibi Şeffaflığı ile Facebook kadar pazar kazanamayan Twitter da hatırı sayılır bir gelir kaybına uğramaya başladı.
İşte bu yüzden firma iOS uygulamasında bir bildirim göstermeye başladı. Bu bildirim ile kişilerden takibin aktif edilmesi isteniyor. Twitter’ın burada Facebook’a nazaran daha “kibar” diyebileceğiniz bir dil seçtiği görülüyor.
Twitter, direkt olarak kendinizle / zevklerinizle alakalı reklamlar görmek istiyorsanız takibi açın açıklamasında bulunuyor. Çoğu kişinin ise bunu yapmayacağı düşünülüyor.
Bu arada şunu da belirtelim. Uygulama Takibi Şeffaflığı halen birçok kişide aktif edilmiş değil.