Küresel anlamda günden güne büyüyen çip krizinden etkilenen son isim ünlü otomobil grubu Stellantis oldu.
Dünyanın en büyük otomobil gruplarından biri olan Stellantis’in başı çip krizi ile belaya girdi. FCA ve PCA gruplarının birleşmesinden doğan Stellantis’in İtalya’da bulunan ve hafif ticari araç üretilen fabrikasında üretime ara veriliyor. Tesis yeni bir karar alınmazsa, önümüzdeki hafta kapalı kalacak.
Yılda 250 bin hafif ticari üreten fabrikada neredeyse yedi bin işçi çalışıyor. Stellantis CEO’su Carlos Tavares ise yarı iletken sıkıntısının gelecek yıl da sürüklenebileceğini söyleyerek endişeleri arttırdı.
Öte yandan fabrikada çalışan isçilerin dahil olduğu sendikadan da bir açıklama geldi. Sendika “Bu arz kıtlığının etkilerinin Melfi gibi diğer tüm montaj fabrikalarındaki işçileri etkileyebileceği açık” ifadelerine yer verdi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Stellantis gibi Toyota da krizden etkilenmişti
Toyota Türkiye CEO’su Ali Haydar Bozkurt, konu hakkında, “Çip krizinin tedarik sıkıntısı yarattığını ve daha da geniş çaplı bir sorun haline dönüşebileceğini sene başından beri hep dile getirdik. Bu risk hep mevcuttu. Bu krizin daha da derinleşme ihtimali söz konusu ve bu durum da tüm sektörü çok daha derinden yaralayacak sonuçlar doğurabilir.
Temennimiz bu yarı iletken çip krizinin daha da kötüye gitmeden çözümlenebilmesi. Matrah değişimi ile düşen fiyatlarla artan talebi karşılayamamak söz konusu olacak. Ancak marka olarak sene başındaki tahminlerimizi güncellemek gibi bir durumumuz şimdilik söz konusu değil. ” açıklamasını yapmıştı.