reklamı kapat

POPÜLER

2022 Skoda Karoq

2022 Skoda Karoq; makyaj formülü işlevsel yenilikleriyle karşımızda

 - Güncelleme: 30 Kasım 2021 15:09

Dört yılın ardından ilk geliştirmesini nitelikli bir makyaj operasyonuyla alan 2022 Skoda Karoq, rekabet için silahları güçlendirdi.

Skoda’nın yaklaşık dört yılda yarım milyon üretim adedini geçirerek dikkat çeken bir başarı yakaladığı Karoq, 2022 model yılıyla birlikte ilk geliştirmelerine kavuşuyor. Bir süredir devam eden ipucu detayları paylaşma adımlarının ardından resmi tanıtımı gerçekleştirilen makyajlı Karoq, rakipleriyle rekabette diri kalmak adına güncel gereklilikleri karşılayacak yenilikleri beraberinde getiriyor. Tasarım bazında da kendisini önemli oranda hissettirecek olan 2022 Skoda Karoq, tampon ve ışıklandırma gibi ana karakteristik unsurlarıyla da kesinlikle daha iyi hissettiriyor. Ailede ilk kez sunulacak olan full-LED Matrix ışıklandırma teknolojisi de kullanıcı deneyimini bir üst noktaya taşıyan önemli parçalar arasında.

2022 Skoda Karoq ile gelen yenilikler

Makyajlı Karoq’un tanıtımıyla birlikte bu tarz operasyonlardan alışık olduğumuz senaryodaki adımlar da birbirini izliyor. Ürün gamına eklenen yeni renk paletleriyle birlikte 19 inçe kadar esneklik gösteren jant tasarımlarında da aracın görünümünü bir katman daha yukarı çeken tasarımlar dikkat çekiyor. Tampon, spoiler ve difüzör gibi temel gövde elemanlarında yapılan değişimler sadece tasarım iyileştirmesinden ibaret olmayacak. Skoda tasarımcıları buradaki değişimlerle birlikte aracın sürtünme katsayısını iyileştirerek 0,30 cd’ye çekmeyi başarmış. Yeni tamponlarla birlikte makyaj öncesine göre uzunluk tarafında da ufak farklılıklar teknik tabloya yansımış durumda.


Kokpit tarafına geçtiğimizde de makyajın etkilerini fazlasıyla hissettiğimiz bir yaşam alanı bizi karşılıyor. Yeni dekorlar, ambiyans aydınlatması ve malzemelerle birlikte döşemelerde geri dönüştürülmüş ve sürdürülebilirlik esintisi yer alıyor. Makyajla birlikte standart donanımları daha da zenginleştirilen Karoq’ta 8 inçlik dijital sürücü ekranı artık tüm versiyonlarda standart. Opsiyonel olarak 10,25 inçe kadar esneyebilen bu ekrana 9,2 inçlik multimedya ekran eşlik ediyor. Son nesil teknolojinin güvenlik tarafındaki destekçisi de yeni elektronik asistanlar. Donanım seviyesine göre değişmekle birlikte artık park asistanı, trailer asistanı, 360 derecelik kontrollü görüş, adaptif hız sabitleyici ve direksiyona müdahale eden aktif şerit asistanlarının tamamı listede olacak. Kokpite veda etmeden önce kullanıcıları 521 litrelik standart bagaj hacmini beklediğini de belirtmeden geçmeyelim.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Makyajlı Karoq’un kaputunun altında ise herhangi bir sürpriz söz konusu değil. Ailenin giriş seviyesinde 1.0 litrelik üç silindirli motor 110 PS’lik gücüyle kullanıcıları bekliyor. Standart olarak manuel şanzımanla gelen bu versiyonun bir üst noktasında ise 1,5 litrelik TSI motor, alıştığımız gibi 150 PS’lik gücü 7 kademeli DSG ile yere aktaracak. Ailenin zirvesinde ise 2.0 litrelik motorun benzinli ve dizel seçenekleri yer alıyor. Benzinlide 190 PS olarak gelen değerler dizelde 115 ve 150 PS olarak değişiklik gösteriyor. Karoq’a 4×4 altyapısı ile sahip olmak isteyenlerin önünde ise sadece 2.0 litrelik motor olacak. Üretim süreci kısa süre içerisinde başlayacak olan yeni Karoq’u önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde kademeli olarak yollarda görmeye başlayacağız.

İlgili video

Yeni Fabia