NIO ET5; Çin’in yükselen yıldızı ikinci sedan modeliyle iddiayı artırıyor
Markasının ikinci sedan modeli konumunda olan NIO ET5, sunduğu teknik nitelikler ve versiyon çeşitliliğiye ciddi bir kullanıcı potansiyeli barındırıyor.
Elektrikli otomobil rekabetinde geleneksel üreticilerin karşısında adeta “kara bela” gibi duran yeni girişimler, birbirinden iddialı modeller ortaya koyuyor. Amerika’da Lucid’in bu kapsamda ön plana çıktığı sürecin Uzak Doğu tarafında NIO var. Kısa sürede çok SUV ve sedan modelleriyle iddialı bir ürün gamı oluşturan marka, aileyi genişletme konusunda da hız kesmiyor. Ailenin ikinci sedan modeli olarak giriş segmentine konumlanan NIO ET5, Avrupa pazarında da premium rakiplerinden pay kapma konusunda çok zorlanmayacak bir imaj çiziyor. Genel dinamikleriyle BMW’nin bu segmentteki yeni ismi i4’e rakip konumunda olan ET5, 0,24 olarak açıklanan sürtünme katsayısıyla verimli tasarımın önemli örneklerinden olacak.
NIO ET5 için öne çıkan teknik özellikler
Tanıtımıyla birlikte büyük ilgi toplayan ET5, ET7 sonrasında Avrupa pazarındaki kullanıcıların da merakla bekleyeceği bir isim olacak. Aracın resmileşen teknik detaylarına ilk olarak ebatlardan bakmaya başlayalım. Tesla Model 3’e de doğrudan bir rakip olan ET5; 4.790 milimetre uzunluk, 1.960 milimetre genişlik, 1.499 yükseklik ve 2.888 milimetre aks mesafesi değerleriyle geliyor. Buradaki seviyesiyle Model 3’ün üzerinde konumlanan ET5’in iç yaşam alanı olarak da avantajlar barındırdığını söyleyebiliyoruz.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Altyapı tarafında bizleri çift elektrik motorlu yüksek performanslı bir makine karşılıyor. Ön ve arka aksta konumlanan bu ünitelerin kombinasyonuyla yaklaşık 385 beygir güce ve 700 Nm torka sahip olan ET5, spor niteliklerdeki benzinli modellerin ivmelenme değerlerine taş çıkartıyor. NIO tarafından paylaşılan fabrika verilerinde aracın 0’dan 100’e hızlanmasını 4,3 saniyede tamamlayabildiğini görüyoruz. Batarya tarafında ise kullanıcılara üç farklı yoğunlukta seçenek sunuluyor. 75 kWh, 100 kWh ve 150kWh olmak üzere şekillenen bu seçeneklerle birlikte en az 500 kilometrelik sürüş menzili karşımıza çıkıyor. Ailenin en üst seviyesinde batarya paketiyle birlikte bu değerin 1.000 kilometreye kadar esneyebiliyor olması da takdir edilesi bölümler arasında. NIO’nun Çin’deki kullanıcılara aracı bataryasız olarak satın alma opsiyonu da olacak. Bu formülde yaklaşık 41.000 dolarlık fiyata satışa sunulacak olan ET5, değiştirilebilir batarya üyeliğiyle de kullanılabilecek. 2022 model yılıyla birlikte 51.500 dolarlık etiketi olan NIO ET5, Uzak Doğu pazarı dışında da satışa sunulacak.