Alfa Romeo Tonale; İtalya’dan gelen esinti ilkleriyle birlikte sahnede
Adını Stelvio’da olduğu gibi İtalya’nın simgelerinden alan Alfa Romeo Tonale, teknik tarafıyla marka için yeni döneme geçişin simgesi olacak.
Hayata geçirilen yeni planlamayla birlikte elektrifikasyon dönemine de resmi olarak giriş yapmasını beklediğimiz Alfa Romeo, önümüzdeki dört yıllık periyotta çok daha aktif şekilde geçirecek. 2026’ya kadar her yıl bir model tanıtma planıyla karşımıza çıkacak olan İtalyan üreticinin yeni yılla birlikte bu taraftaki ilk hamlesi beklediğimiz gibi Tonale oldu. Saatler önce gelen sızıntı görsellerin ardından resmi tanıtımıyla artık daha “yüksek çözünürlükte” karşımızda duran kompakt SUV modeli, BMW X1 ve Audi Q3 gibi önemli rakiplerle mücadele edecek. Markasının şarj edilebilir altyapı seçeneğiyle sunulan ilk modeli rozetini de taşıyan Alfa Romeo Tonale, sportif genleriyle segmentinde fark yaratmaya çalışacak.
Zihnimizde oturtalım; Alfa Romeo Tonale ebatları
2019 yılında tanıtılan konsept versiyonun gördüğü ilgiyi iyi analiz eden Alfa’nın, 2022 yılıyla birlikte satışa sunacağı son kullanıcıya ulaşacak başarılı bir orta yol bulduğunu söylemek mümkün. Konsepte göre tasarımında ıslak kek tadında yumuşatma revizyonları yapılmasına rağmen, Tonale’nin dikkat çekici bir SUV olacağına inancımız tam. Tamamen yeni bir model olmasından ötürü araçla ilgili konuşmadan önce zihnimizde oturtmakta fayda var. Bu kapsamda aracın ebatlarına baktığımızda 4.530 milimetre uzunluğa, 1.600 milimetre yüksekliğe ve 1.840 milimetre genişliğe sahip olduğunu görüyoruz. Rakiplerden birisi olan BMW X1’in; 4.447 milimetre uzunluk, 1.598 milimetre yükseklik, 1.821 milimetre genişlik değerlerini baz aldığımızda aracı konumlandırmak daha kolay olacak.
Tasarımdan göze çarpanlar
Sızıntı detaylarında da belirttiğimiz gibi Tonale’nin tasarımında geçmişe selam gönderen esinlenmeler meraklılarının kolaylıkla dikkatini çekecek. Ön bölümde konulandırılan yüzün ana elemanlarından olan ışıklandırma grubu, 90’larda izi olan SZ’den izler taşıyor. Dha yakın gelecek formunda son olarak Brera’da gördüğümüz bu karakteri, arka bölümdeki genel yapıda da hissetmemek mümkün değil. Alfa’nın ikonik jant tasarımının da kendisini gösterdiği dış tasarımda, setlerin 20 inçe kadar tercih edilebildiğini de bu noktada belirtmeden geçmeyelim. Kokpit tarafında bizi karşılayan detaylarda da geçmişle günümüzün güzel bir ahengi söz konusu. Kulakçıkların “ben buradayım” diye bağırdığı direksiyonda sportiflikten hiçbir taviz verilmediğini görmek keyif veriyor. Bununla birlikte 12,5 inçlik sürücü ve 10,25 inçlik multimedya ekran da güncel teknolojinin deneyimsel yansımalarından sorumlu olacak.
Kaputun altında yeni döneme geçiş
Tonele, Alfa Romeo yönetiminin satış adedi bazında büyük beklentiye sahip olduğu bir model olarak öne çıkıyor. Kompakt segmentte yer almasının bir getirisi olan daha erişilebilir fiyatların dışında, aracın kaputunun altında sunulacak olan motor seçeneklerinin çokluğu da her türlü kullanıcıyı cezbetmek için yeterli görünüyor. Modeli Alfa için bir kilometre taşı konumuna getiren motor tarafında elbetteki bizleri hibrit teknoloji karşılıyor. Buradaki giriş seviyesini 1,5 litrelik dört silindirli motorun 48V’luk mild-hybrid kombinasyonu oluşturuyor. Düşük fazda 130 PS’lik güç ve 240 Nm tork oranıyla gelen bu motorun bir üstte 160 PS’e ulaşan üretimi söz konusu. Mühendislerin Miller prensibi dinamikleri üzerine yüksek sıkıştırma oranı üzerine revize ettiği bu motorun, ekonomi odaklı çalışma prensibinin yola nasıl yansıyacağı şimdiden merak konusu. 7 kademeli çift kavrama şanzımanla gelen bu versiyonda sadece önden çekişli olarak tercih edilebilecek olan Tonale’de 4×4 düğmesi bir üst kata çıkmamız gerekiyor.
Şarj edilebilir hibrit deneyiminin devreye girdiği bir üst kombinasyonda benzinli motor tarafındaki tercih 1,3 litrelik MultiAir’e yöneliyor. Jeep ürün gamından da tanıdığımız yüksek kapasiteli elektrik kombinasyonuyla birlikte güç değeri 275 PS’e kadar yükseliyor. Alfa’nın burada performans ayrıcalığını kullanarak 30 beygire yakın güç artışını Tonale’ye entegre etmiş olması da altı çizilmesi gereken detaylar arasında. Dört tekerlekten güç aktarımını getiren bu versiyonla birlikte Tonale’nin en iyi 0-100 derecesi şimdilik 6,2 saniye olacak.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
PHEV versiyonuyla birlikte modelin dizel motorlu tüketim çerçevesinde bir rakam sunma iddiası var. 15,5 kWh’lik batarya paketinden faydalanılan model, Compass’ta kullanılandan daha büyük yapıyla birlikte Tonale’nin şehir içerisindeki elektrikli sürüş menzili 80 kilometre olarak teknik tabloya yansıyor. Karma sürüş koşullarında 60 kilometre olan bu deneyimin, şehir içinde fazlasıyla işlevsel olduğunu söyleyebiliriz. Bu altyapıda kullanılan bataryaların 7,4 kW’lık kaynak üzerinden 2,5 saatte tamamen dolu hale getirildiğini de belirtmekte fayda var.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Güvenlik teknolojilerinde “Seviye 2”
Tonale’nin elektronik destek asistanlarına baktığımızda, kombinasyon olarak ikinci seviye nitelikte aktif ve pasif parçaların listede olduğunu görüyoruz. Buna paralel olarak listede; akıllı adaptif hız sabitleyici, şerit takibi, trafik işaretleri algılama, otonom acil fren desteği, çarpışma kaçınma yardımcısı (bisikletli ve yaya algılama), sürücü yorgunluk takibi, kör nokta uyarısı, 360 derece görüş ve geri bölgede çıkış kontrolü gibi donanımları listede görüyoruz. Super ve Ti olmak üzere iki farklı versiyonla satışa sunulacak Tonale ailesinin Fiyatları henüz açıklanmadı. Aile, Avrupa merkezli olarak önümüzdeki yaz döneminden itibaren sokaklarda olacak.