Almanya merkezli ADAC tarafından gerçekleştirilen elektrikli otomobil kış testinde ciddi menzil kayıpları tabloya yansıyor.
Elektrikli otomobiller her geçen gün hayatımızda daha fazla yer kaplamaya devam ederken, markaların gerçekleştirdiği yatırımlara paralel olarak bu sayının hızlı bir şekilde artacağı günler bizi bekliyor. 2030 ile birlikte Avrupa merkezli olarak birçok önemli markanın sadece elektrik odaklı modeller satacağı oluşumlara dönüşmek üzerine gerçekleştirdiği yatırımlar, model çeşitliliğinin yanında kullanıcılarda var olan menzil kaygılarını ortadan kaldıracak yeni teknolojileri de beraberinde getirme iddiasında. Son birkaç yıllık süreçte satış adetleri bazında da ciddi pay artışı yakalan bu tip araçların avantajlı olduğu kadar dezavantajlı olduğu senaryolar da yok değil. Bataryadan güç alan pek çok şeyde olduğu gibi soğuk hava koşullarında gözlemlenen menzil kayıpları da bunun başında geliyor. Almanya merkezli ADAC, 7 farklı model üzerinde gerçekleştirdiği kış testinde gözlemlediği sonuçları kısa süre önce paylaştı.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
ADAC elektrikli otomobil kış testinden sonuçlar
ADAC tarafından paylaşılan test listesine baktığımızda, sürece; Volkswagen ID.3, Hyundai Kona Electric, Fiat 500e, Renault Zoe, Nissan Leaf, Lexus UX300e ve Ford Mustang Mach E gibi isimlerin dahil edildiğini görüyoruz. Hava koşullarının maksimum -7’ye kadar olduğu paylaşılan senaryoda bu araçlar arasından en ciddi menzil kaybının Volkswagen ID.3 tarafında olduğu sonucu karşımızda duruyor. Normal standartlarda 325 kilometre dolaylarında menzil kat edebilen model, kış testinde yüzde 50 gibi çok ciddi bir menzil kaybı yaşayarak 162 kilometreye kadar geriliyor. Nissan Leaf ve Lexus UX300e yüzde 37, Ford Mustang Mach-E yüzde 33, Hyunda Kona yüzde 32, Renault Zoe yüzde 30 ve Fiat 500e yüzde 25’lik menzil kayıplarıyla bu testte performans gösteriyor. Araçların dışarısı yerine kapalı garajlara park edilmesinin bu kayıpları azaltmada önemli etken olabileceğinin yanında, klima yerine koltuk ısıtma gibi elemanlardan faydalanmak da menzildeki kaybı azaltıyor.
Fiat 500e – 244 kilometre – kış testinde 182 km – yüzde 25 menzil kaybı
Renault Zoe – 351 kilometre – kış testinde 244 kilometre – yüzde 30 menzil kaybı
Hyundai Kona electric – 215 kilometre – kış testinde 147 kilometre – yüzde 32 menzil kaybı
Ford Mustang Mach-E – 300 kilometre – kış testinde 202 kilometre – yüzde 33 menzil kaybı
Lexus UX300e – 224 kilometre – kış testinde 141 kilometre – yüzde 37 menzil kaybı
Nissan Leaf e+ – 332 kilometre – kış testinde 210 kilometre – yüzde 37 menzil kaybı
Volkswagen ID.3 – 324 kilometre – kış testinde 162 kilometre – yüzde 50 menzil kaybı