reklamı kapat

POPÜLER

2022 Range Rover Sport

2022 Range Rover Sport; yeni neslin beklenen versiyonu etkileyici değişimlerle geldi

 - Güncelleme: 10 Mayıs 2022 22:04

BMW kaynaklı verimli motoruyla tanıtılan 2022 Range Rover Sport, standart versiyona göre tasarım tarafında da ayırt edilebilir olacak.

Geçtiğimiz ekim ayı itibarıyla beşinci jenerasyonuyla bizleri selamlayan Range Rover, yavaş yavaş beklediğimiz versiyon çeşitliliğine yaklaşmaya başlıyor. 2022 ile birlikte Sport rozetine de kavuşuyor. Dakikalar önce gerçekleştirilen global lansmanıyla örtülerinden kurtulan 2022 Range Rover Sport, standart versiyona göre performansın yanında tasarım tarafında da dikkat çekici değişimler barındırıyor. Gövde panellerinin yanında ışıklandırma grubu da tamamen farklı olarak gelen modelin her açıdan kolaylıklar kendine has bir yapıya sahip olduğunu söyleyebiliyoruz. Yeni Sport’un kaputunun altında gelen BMW kaynaklı 4,4 litrelik V8 makine de kesinlikle üzende konuşmaya değer rakamları beraberinde getiriyor. Hibrit kombinasyonlarında 110 kilometreyi aşan saf elektrik menzilinin vadedildiği model, özellikle şehir içerisinde günlük kullanımın tamamen elektrikli olarak sağlanılabildiği deneyimi mümkün kılıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

2022 Range Rover Sport cephesinden öne çıkan detaylar

Tasarımıyla üst kademeki aileden ayrılacak olan Sport’un performans tarafında da soru işareti barındırmayacağını söylemek mümkün. İlk aşamada zirve seçenek olarak gelecek 4,4 litrelik sekiz silindirli makine 530 PS güç ve 750 Nm’lik tork değerlerini kullanıcısına sunmaya hazırlanıyor. Aracın bu motor kombinasyonuyla 0’dan 100’e hızlanmasını yaklaşık 4,5 saniyede tamamlayabilecek olması kesinlikle takdir edilesi. Motor tarafındaki ikinci seçenek ise 3.0 litrelik altı silindirli ünite olacak. Benzin/mild hybrid ve şarj edilebilir hibrit kombinasyonuyla tercih edilebilecek olan 3.0 litrelik motorun versiyonları P360, P400 ve P440e adıyla ürün gamında yer alacak. Dizel tarafında ise D300 ve D350 isimlerini göreceğiz. Şanzıman ve altyapı tarafında ise tüm versiyonlar ortak noktada buluşuyor. Dört tekerlekten çekişle gelen ürün gamında 8 kademeli ZF otomatik şanzıman, akıllı off-road sürüş desteği, dört tekerlekten manevra, aktif gövde salınım yönetimi gibi hayati parçalar geliyor. Motor tarafında öne çıkan rakamlar şu şekilde;

P400 – 3.0 benzin/mild-hybrid 400 PS-550 Nm
P530 – 4,4 V8 turbo benzin 530 PS-750 Nm
P440e – 3.0 turbo şarj edilebilir hibrit 440 PS-620 Nm
P510e – 3.0 turbo şarj edilebilir hibrit 510 PS-700 Nm
D300 – 3.0 dizel/mild-hybrid 300 PS-650 Nm
D350 – 3.0 dizel/mild-hybrid 350 PS-700 Nm

Sport ailesinin önümüzdeki süreçte tamamen elektrikli ve SVR rozetli versiyonları da tanıtılacak. Land Rover ekibi elektrikli versiyon için 2024 yılını işaret ederken, SVR tarafında da o tarihe kadar somut gelişmeleri görmeyi bekliyoruz. Land Rover mühendisleri aracın şasi dinamiklerinin de özellikle altını çiziyor. MLA-Flex altyapısı üzerine geliştirilen Sport, önceki neslinde göre yüzde 35’i bulan bir burulma direnci vadediyor. Ailenin tanıtımıyla birlikte fiyatları da meraklılarının önünde olacak. Birleşik Krallık’ta 83.000 dolarlık başlangıç fiyatıyla satışa sunulacak olan Range Rover Sport ailesinin fiyatı 121.500 dolara kadar uzanıyor.