AvtoVAZ’ın kamulaştırılması sonrası tekrar üretime geçen Rus hükümeti, Lada Granta üretim planlamasıyla kendi sınırlarını çiziyor.
Rusya’nın Ukrayna’yı işgaliyle birlikte dünya ülkelerinin hayata geçirdiği yaptırımlar uzun süre gündeme oturdu. Avrupa’nın yanında Amerika Birleşik Devletleri tarafında Rusya cephesine karşı alınan gerek ekonomik gerekse siyasi kararlarla birlikte bazı taraflarda kartlar adeta yeniden dağıtılıyor. Farklı sektörlerde yer alan yabancı markaların çekildiği Rus pazarında Renault cephesi de uzun süre hayata geçireceği adımla uzaktan izlendi. Ülkenin en önemli markası olan AvtoVAZ üzerinde yüksek miktarda hakkı bulunan Fransız üretici, sürecin sonunda 6 yıl içerisinde geri alabilme koşuluyla da olsa haklarını yerel hükümete devretti. Resmi adımların ardından kendi içerisinde hızlı kararlar alarak üretime geçmesi gereken Lada ve Rus hükümeti, en çok satan modellerinden biri olan Granta için aldığı kararla tekrar gündeme oturmuş durumda. Avrupa standartlarını tamamen yok sayan yeni üretim planlamasında, otomobillerde yolcu hava yastığının olmaması dikkat çekiyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Lada Granta üretim standartlarıyla şaşırtıyor
Kamulaştırılan Lada markasının üretim sürecine bir an evvel başlayarak işçiler için ekonomik durumları sürdürülebilir kılmak isteyen Lada tarafında, otomobilin üretimi için güncel standartlara adeta meydan okunuyor. Ambargoların da etkisiyle büyük oranda ithal malzeme tedariğinin yapılamadığı ülkede, iç kaynaklarla üretimin yapımına başlandı. Buna paralel olarak kendi standartlarını oluşturan Lada, Granta’da; çekiş kontrol sistemi, ABS, yolcu hava yastığı, klima ve anahtarsız giriş gibi donanımların hiçbirine yer verilmiyor. Araçta kullanılan 1,6 litrelik motorun emisyon standartlarının da 90’lı yılların seviyesinde olması da hikayedeki ilginç bölümler arasında. Tüm bu şemadanın etkisiyle ülkenin en ucuz modellerinden biri olarak tekrar üretimine başlanan Granta için yaklaşık 13.000 dolarlık başlangıç fiyatı duyuruldu. Model üç farklı gövde tipinde tercih edilebiliyor.