Beraberinde altıncı nesli getiren 2023 Honda CR-V, sürüşe ve tasarıma doğrudan etki edecek yenilikleriyle tüm paketi bir katman yukarı taşıyor.
Geride bıraktığımız mayıs ayı içerisinde sızıntı niteliğindeki görselleriyle tüm dünyada olduğu gibi bizim de gündemimizde yer alan yeni jenerasyon CR-V için bilinmezlik macerası nihayet sona erdi. Amerika merkezli olarak lansmanı gerçekleştirilen model, 2023 ile birlikte altıncı jenerasyonuna geçiş yapıyor. 90’ların ortalarından beridir devam eden macerasında tüm zamanların en premium sürüş deneyimini getirme potansiyelini taşıyan 2023 Honda CR-V, tasarımda da kesinlikle daha tatmin edici olacağının sinyallerini veriyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
2023 Honda CR-V için yeni nesil hibrit motor ön planda
Honda cephesinde, yeni nesille birlikte CR-V’nin kendine has karakteristik çizgilerini güncel tasarım karakteriyle harmanlama yoluna gittiğini görüyoruz. Aracın arka tarafında dikey şekilde uzanan ışıklandırma grubunun yapısı ana temelde korunurken, ufak dokunuşlarla daha modern bir hissiyat yaratıyor. Ön bölümde ise tamamen değişen ızgara, ışıklandırma ve tamponlar ile daha devrimsel nitelikte bir yaklaşım olduğunu söylemek mümkün. Yeni CR-V’nin kokpiti ise geçtiğimiz haziran ayında resmi kaynaklar tarafından paylaşılmıştı. Burada Civic odaklı konsol dinamiklerinin doğrudan yansıtıldığı bir formül kullanıcıları bekliyor olacak. 7 inçlik dijital sürücü ekranının tüm versiyonlarında standart olarak sunulduğu CR-V’de, multimedya panel ise 7 inç ve 9 inç arasında pakete göre değişim gösterecek.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Civic ile olan benzerlik sadece kokpit ile sınırlı değil. Kaputunun altında e:HEV rozetini getiren Atkinson temeline dayalı 2.0 litrelik benzinli motorun konumlandırıldığı modelde, iki adet elektrik motoru da hibrit desteğini oluşturacak. Honda, rakamsal bazda ise CR-V’yi Civic’ten ayıran daha fazla beygir ve tork değerlerini formüle entegre etmeyi de es geçmemiş. Civic’te kombinasyon olarak 185 beygir güç ve 315 Nm’lik tork sunan bu ünite, CR-V’de 204 beygir güç ve 335 Nm torkla geliyor. Bu motor, yüzde 41’lik seviyesiyle seri üretim motorlar arasında en yüksek termal verimlilik puanına sahip olmasıyla da tüketimde etkileyici değerleri mümkün kılıyor. Honda cephesi Civic odağında 5 litrenin altında tüketim değerlerinin yakalanabildiği bir deneyim mümkün olduğunu ifade etmişti. CR-V gibi bir C SUV modeli için de bu değerlere yakın bir seviyeden bahsetmek mümkün. Hibrit dışında 190 beygir güç ve 242 Nm tork üreten 1,5 litrelik turbo benzinli motor da ailenin seçenekleri arasında kendisine yer buluyor.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Ebatsal olarak gerek uzunluk gerekse aks mesafesi tarafında önemli iyileştirmeler barındıran yeni jenerasyon CR-V, Honda’nın en yeni mimarisi üzerine yükseliyor. Markadan bu noktada paylaşılan bilgilere göre yüzde 15 daha rijit bir yapıyı getiren bu mimari, elden geçirilen süspansiyon ve direksiyon altyapısıyla birlikte CR-V’de çok daha iyi bir sürüş kalitesinin kapılarını aralayacak. Honda aynı zamanda iyileştirilen kalite algısıyla birlikte uzun yol sürüşlerinde daha sessiz ve rafine kabin vadediyor. Kabin tarafında sürüşe doğrudan etki edenlerden birisi de yeni güvenlik destekleri olacak. Son nesil geliştirmelerle birlikte çarpışma önleme sistemleri daha yetenekli hale gelirken; trafik levhaları algılama, düşük hızda frenleme kontrolü, trafik asistanı ve düşük hızda takip gibi aktif destekler de özellikle şehir içerisinde fark yaratacak gibi görünüyor. Tüm versiyonlarında kör nokta uyarı sistemi standart olarak gelecek olan CR-V’de, yokuş iniş desteği ve kar modu gibi yenilikler de ön planda. Fiyatları henüz açıklanmayan yeni CR-V ürün gamının ilk aşamada Amerika’da satışa sunulması planlanıyor. Avrupa ve Türkiye içinse takvim önümüzdeki yılı gösteriyor.