reklamı kapat

POPÜLER

2022 Mercedes-AMG SL 63

2022 Mercedes-AMG SL rüya gibi fiyatıyla Türkiye’de satışta

Geride bıraktığımız yıl lanse edilen 2022 Mercedes-AMG SL, SL 63 versiyonu üzerinden Türkiye listelerine giriş yaptı.

Mercedes tarihinin önemli parçalarından birisi olan SL rozeti, geçtiğimiz yıl içerisinde tüm meraklılarının gözünü döndürecek şekilde geri döndü. 4MATIC dört tekerlekten çekiş sistemiyle desteklenmesi sebebiyle yepyeni bir kullanıcı deneyiminin de kapılarını aralayacak olan modelde, dört tekerlekten manevra kabiliyeti de ilk kez sunuluyor. Bir süredir Avrupa’da satışta olan 2022 Mercedes-AMG SL, kısa süre önce Türkiye listelerine de giriş yaptı. SL 63 versiyonu üzerinden Türkiye satışları başlayan otomobil, 4.0 litrelik motor hacmi sebebiyle çok ciddi bir vergi yüküyle geliyor. Vergiler hariç liste fiyatı 3.060.090 TL olan modelin etiketi vergilerle birlikte 11.575.000 TL gibi inanılmaz bir seviyeye çıkıyor.

2022 Mercedes-AMG SL için öne çıkan özellikler

Yeni jenerasyon SL ürün gamı önceki nesline göre aks mesafesi tarafında 115 milimetre, toplam uzunluğunda ise 74 milimetre daha ileride konumlanıyor. Yenilenen tasarım karakteriyle harmanladığında otomobili daha tatmin edici gösteren bu değişimleri altyapıda modern motorlar tamamlıyor. Benzinlinin yanında mild-hybrid seçeneğin de kendisini gösterdiği ürün gamının şu anki giriş seviyesi SL 55 versiyonuyla kullanıcıları bekliyor. 4.0 litrelik V8’in konumlandırıldığı bu versiyonda 470 beygir güç ve 700 Nm tork sunuluyor. Bir üst paket olan SL 63 ile birlikte ise bu değeler 557 beygir güç ve 800 Nm’ye çıkıyor. Mercedes’in gerçekleştirdiği testler sonucu SL 55’in 0’dan 100’e hızlanması 3,9 saniye sürerken, SL 63 ile birlikte bu değer 3,6 saniyeye kadar geriliyor. Şanzıman kombinasyonu ise her iki paket için de 9 kademeli otomatik üzerinden gerçekleştiriliyor.


Yedinci nesille birlikte SL ürün gamının altyapısı da tamamen değişmiş durumda. Mühendislik açısından yeni sınırları getiren yeni altyapı mimarisi sayesinde aracın motor ve aks gibi hayati altyapı elemanları da daha aşağıda konumlandırılabiliyor. Bu sayede ağırlık merkezi daha aşağıda konumlandırılan yeni SL, aerodinamik verimlilik açısından da önceki nesile göre radikal iyileştirme barındırıyor. AMG’nin ön bölümde kullandığı aktif gövde panelleri de, yüksek hızlarda sürtünme katsayısını ve rüzgar tahliyesini eniyileme konusunda önemli görev alıyor. Süspansiyon tarafını da tamamen yeni olan parçalar arasına yazabiliriz. Ön bölümde beş noktalı bağımsız mimarinin kullanıldığı AMG-SL’de arka taraftada çok noktadan bağımsız süspansiyon standart olarak geliyor. Gövde salınımının iyileştirilmesi için altyapıda hidrolik parçaların olması da dikkat çekiyor. Yedinci nesille birlikte çıkarılabilir tavanda da yenilikler var. Daha hafif olan panel, bagaj tarafında da daha az yer kaplayacak.