Koenigsegg CC850; markanın ilk seri üretim modeline “minnet mesajı”
Markanın ilk otomobili CC8S’i günümüze taşıyan Koenigsegg CC850, nefis retro detaylarıyla güncel pazarda ender görebileceğimiz bir örnek olacak.
90’ların ortalarında hayatımıza girmeye başlayan Koenigsegg, İsveçli butik bir üretici olmasına rağmen aradan geçen zaman diliminde pazarın ağır toplarına kök söktürmeyi başardı. İlk otomobili CC8S’i üretime taşıması sekiz yıl alan marka için sokaklardaki doğuş tarihi ise 2002 olarak kayıtlara geçebilir. Bunun 20. yılını kutlamak için atölyeye giren CEO Christian von Koenigsegg ve ekibi, kapılarının açılmasıyla birlikte karşımıza yepyeni bir canavar çıkarttı. Yalnızca tasarımıyla değil adıyla da markasının ilk modelini akıllara getiren Koenigsegg CC850, son dönemlerde gördüğümüz en ciddi süper otomobillerden birisi.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Koenigsegg CC850; retro tasarım, son nesil mekanik
CC850’ye dışarıdan baktığımızda 2000’lerin süper otomobillerinin tasarım felsefesinin kolaylıkla zihninize geçişini hissedebilirsiniz. Aracın genel tasarım çizgilerinin yanında ön-arka ışıklandırma grupları ve jantları da 20 sene önceki modelden ciddi ibareler taşıyor. Geçmişe olan bağlılığı kokpitte de görmek kesinlikle büyük keyif. Analog göstergelerin yanında, geçiş paralelli manuel vites kutusu genel karaktere muhteşem bir bağlılık sergiliyor. CC850, tasarım olarak ne kadar eskiye göndermeler taşısa da, mekanik ve teknolojik olarak bir o kadar günümüze ait bir otomobil.
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR
Motor bölümünde markanın son nesil araçlarında kullandığı 5.0 litrelik twin-turbo V8 makine tüm asaletiyle kendisine yer buluyor. 1.385 beygir güç ve 1.385 Nm tork kombinasyonuyla gelen otomobil, ilhamı alınanan CC8S’in 655 beygir güç ve 750 Nm tork değerlerini de neredeyse ikiye katlıyor. Karbon monokok şasi üzerine geliştirilen CC850’nin tüm parçalarıyla birlikte 1.385 kilogramlık bir otomobil olması da, kilogram başına 1 beygir gibi yüzümüzde tebessüm yaratan bir oranı karşımıza çıkarttı. VW Golf’ün 1,5 litrelik motorlu versiyonuyla toplamda 1.365 kilogram ağırlığa sahip olduğunu anımsadığımızda, CC850’deki mühendisliği anlamak daha da önemli hale geliyor. CC850 ile birlikte Koenigsegg’in dünyada ilk olarak lanse ettiği vites sistemi de dikkati hak ediyor. “Engage Shift” olarak isimlendirilen sistem, manuel kombinasyondaki vites geçiş aralığını sürüş moduna göre optimize edebiliyor. Otomobilde 9 kademeli otomatik şanzıman kombinasyonu da yer alacak. Christian von Koenigsegg’in 50. yaş gününe nazire olarak toplamda sadece 50 adet üretilecek olan CC850 için fiyatlar henüz açıklanmış değil.