reklamı kapat

POPÜLER

Honda elektrikli motosiklet

Honda elektrikli motosiklet planını duyurdu; radikal değişim yolda

 - Güncelleme: 13 Eylül 2022 17:22

Kısa süre önce gerçekleştirilen Honda elektrikli motosiklet planı, kısa vadede ciddi değişimlerin yola çıkacağını ortaya koyuyor.

Elektrifikasyon dönüşümü otomobil dünyasında olduğu gibi motosiklet sektörünü de tamamen yeni bir yola sokmanın evresinde. Girişim niteliğindeki yeni markaların bir süredir ciddi atılımlarla adından söz ettirdiği pazarın köklü isimleri de yavaş yavaş geçiş sürecinin anahtarlarını veriyor. Bugün kısa vadede çok ciddi bir elektrikli ürün gamı oluşturma hedefi duyuran Honda, gerek Avrupa pazarı gerekse küresel pazarda birbiri ardını izleyecek model atılımına girişecek. Honda elektrikli motosiklet planlaması önümüzdeki üç yılda tamamen yeni yüzleri karşımıza çıkartacak.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Honda elektrikli motosiklet modelleri üç sene içerisinde yeni döneme geçişi getirecek

Markanın resmi kaynakları tarafından paylaşılan planlaması, farklı müşteri ihtiyaçlarını karşılayan modeller üzerine şekilleniyor. Bu kapsamda Japon üreticinin, 2025 yılına kadar küresel olarak 10’dan fazla elektrikli motosiklet modelini piyasaya sürme hedefi söz konusu. Elektrikli modellerin yıllık satışlarını önümüzdeki beş yıl içinde 1 milyon adede çıkarmak isteyen marka, 2030 itibariyle ise toplam satışının yüzde 15’lik bölümüne denk gelen 3,5 milyon adedi gözüne kestirmiş durumda. Honda’nın özellikle Commuter, elektrikli bisiklet ve Fun gibi satış adetleri yüksek olacak nispeten uygun fiyatlı modellere odaklandığını görüyoruz.

Bu doğrultuda; bireysel kullanım için 2024 – 2025 yılları arasında Asya, Avrupa ve Japonya’da iki Commuter EV modelinin piyasaya sürülmesi planlanıyor. Commuter EM ve Commuter EB ürünleri için en büyük pazar olan Çin’e ek olarak Asya, Avrupa ve Japonya’da 2022 ile 2024 yılları arasında toplam beş kompakt ve uygun fiyatlı model de bizi bekliyor. Honda, Commuter EV’lere ilave olarak FUN EV platformu temel alınarak 2024 – 2025 yılları arasında Japonya, ABD ve Avrupa’da toplam üç büyük boyutlu FUN EV modelini müşterilerinin beğenisine sunmaya hazırlanıyor. Honda, ayrıca sürüş keyfini bir sonraki nesle aktarmak amacıyla tasarlanan Kids Fun EV modeliyle de sürece farklı bir bakış açısı getirecek.

Katı hal (solid state) batarya tercihi dikkat çekiyor

Honda bugün paylaştığı bilgiler arasında model çeşitliliğinin yanında, ürünlerde kullanılacak altyapı elemanları hakkında da ö önemli detaylara yer verdi. Markanın elektrikli motosiklet modellerini tamamen katı hal batarya ile donatmayı hedefi dikkatimizi çekiyor. “Solid state” olarak küresel pazarda bilinen bu tipteki bataryaların, lityum-iyon bataryalara göre daha yüksek enerji yoğunluğu sağladığı biliniyor. Bu tip bataryalar daha kompakt ebatlarda daha yüksek menzil değerleri için de önemli potansiyel taşıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Honda şarj altyapısının iyileştirilmesi, batarya özelliklerinin standartlaştırılması ve pil paylaşımı gibi konularda da önemli çalışmalar gerçekleştirildiğini açıkladı. Bu kapsamda en büyük motosiklet pazarlarından biri olan Endonezya’da, Honda tarafından geliştirilen Mobil Güç Paketi (MPP) kullanan motosikletler için pil paylaşım hizmeti verilmesi amacıyla bir ortak girişim hayata geçiriliyor. Ayrıca Hindistan’da bu yılın sonuna kadar elektrikli üç tekerlekli taksiler için Honda’nın pil paylaşım merkezi hizmete başlayacak. Bu çalışmaların devamında ise uzun vadede pil paylaşımını diğer Asya ülkelerinde yaygınlaştırması için girişimlerini genişletilmesi de Honda’nın planları arasında yer alıyor. Honda’nın bu yıl içerisinde Kawasaki, Suzuki, Yamaha ile birlikte Gachaco adında yeni bir şirket kurma adımı da elektrifikasyon geleceği için büyük önem arz ediyor. Bu ortak girişim şirketi ile elektrikli motosikletler için standartlaştırılmış değiştirilebilir pillerin paylaşım hizmeti sunulması için gerekli olan altyapının geliştirilmesi sağlanacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ürün gamındaki elektrikleşme süreci, çevre odağında üretim sürecini de değiştirmeyi beraberinde getiriyor. Honda, çevresel stratejileri kapsamında tüm motosiklet ürünleri için 2040’larda sıfır karbon hedefini gerçekleştirmeyi hedeflerken; aynı zamanda içten yanmalı motorları geliştirmeye de devam edeceğini açıkladı. Şehir hayatı için giderek önemli bir taşıt haline gelen motosiklet konusunda Honda’da elektrikli modellere geçiş için çalışmalarının hızlandırırken; içten yanmalı motorları geliştirmeye ve karbon emisyonlarını azaltma girişimlerine devam ediyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR